استاندار خوزستان: هر سدی که در مقابل سرمایه گذاری در خوزستان باشد را خواهم برداشت

خورنا|احمدرضارستمی:غلامرضا شریعتی در مراسم رونمایی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز و افتتاح نخستین خدمات رفاهی برای مرخصی خودروهای پلاک اروندی در اهواز اظهار داشت: باید از زحمات و پیگیری‌های آقای مقتدایی استاندار سابق خوزستان تشکر کنیم که با اخذ مجوز، تردد خوردروهای پلاک اروند این مسیر را باز کرد و موجب شد خدمتی دیگر به مردم خوزستان ارائه شود.

وی تصریح کرد: همیشه صاحبان خوردوهای پلاک اروندی برای تعویض پلاک و مرخصی خودروهای خود اعتراضاتی داشتند به صف‌های طولانی که به ویژه در تابستان جهت پیگیری بحث‌های مربوط به خودروهای اروندی تشکیل می‌شد البته شکایاتی هم از وجود سوء استفاده‌هایی نیز در این زمینه بود.

شریعتی افزود: برای حل این مشکلات اساسی با همکاری و همراهی سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان و دیگر نهادها، امروز نخستین مجتمع خدمات رفاهی جهت مرخصی خودروهای پلاک اروندی در اهواز راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند امور مربوط به تعویض پلاک و مرخصی خودروهای اروندی خود را انجام دهند و از امروز به جز در آبادان، در اهواز نیز تعویض پلاک و اخذ مجوز مرخصی خودروهای پلاک اروندی امکان‌ پذیر شده است.

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که باید تمام مردم از خودروهای پلاک اروندی استفاده کنند در ادامه گفت : این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه خدمات عمومی به سمت خوردهای پلاک اروندی برده شود و تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از امکاناتی هستند ٬ که مردم طبقه پایین می‌توانند از آن استفاده کنند و با ورود خودروهای پلاک اروندی به ناوگان تاکسیرانی این هدف محقق و آغاز شد.

وی اظهار داشت: البته این اقدام که اکنون آغاز شده باید با سرعت بیشتری به پیش برود و ۲هزار تاکسی پلاک اروندی وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز شود تا مردم بتوانند از خدمت خودروهای پلاک اروندی بهره‌مندی بیشتری داشته باشند.

شریعتی در ادامه سخنان خود از مجوز خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس خبر داد و بیان کرد: جهت خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس برای اهواز مجوز لازم آن از وزارت کشور اخذ شده که تسهیلات آن در قالب طرح قرض ‌الحسنه به صورت ۵ ساله و با بهره کم است که سود آنرا هم وزارت کشور پرداخت می کند. اهواز اولین شهری است که در این طرح معرفی شده و امیدواریم مدیرعامل اتوبوسرانی با جدیت این مساله را پیگیری کند تا هرچه زودتر نتیجه مدنظر محقق شود و حلاوت آن به مردم برسد.

استاندار خوزستان افزود: باید در این طرح بهترین و باکیفیت‌ ترین اتوبوس‌ها و حتی در صورت نیاز اتوبوس‌های پلاک اروندی خریداری شود تا مردم با رفاه بیشتر از ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی به خصوص در ایام تابستان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از شهردار اهواز و مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی انتظار می‌رود تا نسبت به تجهیز و به روز کردن ایستگاه‌های اتوبوس اقدام و این ایستگاه‌ها را به سیستم سرمایشی تجهیز کنند و تلاش داشته باشند تا مردم با رفاه بیشتری از ناوگان اتوبوسرانی بهره‌مند شوند.

شریعتی در ادامه از راه اندازی فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز تا چند ماه آینده خبر داد و سپس اظهار کرد: همچنین در روزهای آینده، قطار اهواز در دامنه‌های زاگرس و فراتر از اندیمشک فعال خواهد شد و نیز ما یک کشتی گردشگری را برای استفاده در رودخانه کارون پیش‌بینی کرده‌ایم، تا در مسیر خرمشهر به اهواز و بالعکس تردد کند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: همه ی ما باید تلاش کنیم تا مردم در رفاه بیشتر و مطابق با استاندارد ها، زندگی بهتری در خوزستان داشته باشند. خط قرمز من مقابله و ایستادن در برابر رفاه مردم است.

شریعتی بیان کرد: از هر نوع سرمایه‌گذاری که در حوزه اشتغال زایی و رفاه مردم باشد، حمایت می‌کنم و از هر فردی که بخواهد در مسیر سرمایه‌ گذاری خلل وارد کند، نخواهم گذشت و آن را نمی‌پذیرم. از سرمایه‌گذاری‌هایی که همراه با رفاه و ارائه خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کنم و هر سدی که مقابل این مسیر باشد را خواهم برداشت.

وی در پایان بیان گفت: از شهردار اهواز و معاون اقتصادی استانداری انتظار دارم تعداد تاکسی‌های پلاک اروند را ظرف چند ماه آینده به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه برساند.