رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد:

اقلام سفره هفت سین باید از مراکز مجاز خریداری شود

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:هر گونه دوره گردی و فروش مواد غذایی خارج از استانداردهای تعیین شده مورد تأیید مقامات بهداشتی نیست

خورنا|احمدرضارستمی:مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز درخصوص فروش غیربهداشتی وسایل هفت سین از جمله سمنو و سنجد در آستانه عید نوروز اظهارداشت: هر گونه دوره گردی و فروش مواد غذایی خارج از استانداردهای تعیین شده مورد تأیید مقامات بهداشتی نیست.

وی با اشاره به اینکه فضای باز بسیار آلوده است، افزود: همچنین فروشندگان موادغذایی دوره گرد کارت سلامت ندارند از همین رو این افراد می توانند ناقل بیماری باشند. ضمن آنکه این افراد از بی کیفیت ترین مواد غذایی استفاده می کنند.

شریفی با بیان اینکه این موادغذایی در اماکن غیر استاندارد تهیه می شود، تصریح کرد: فروش موادغذایی شامل موادغذایی سفره عید و یا سایر خوراکی ها در محیطی که سرشار از آلودگی هوا، ریزگرد و جوی های باز است به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی لزوم فرهنگ سازی در این خصوص را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: اگر شهروندان مواد مورد نیاز خود را از این افراد خریداری نکنند قطعا فروشندگان دوره گرد مواد غذایی نیز فعالیت نمی کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه افزایش تعداد دوره گردهای غذایی در کلانشهر اهواز جای نگرانی دارد، خاطر نشان کرد: مرکز بهداشت طبق قانون تنها می تواند از اماکنی که دارای مجوز و تأییدیه باشد بازدید کند و جمع آوری این دستفروشان وظیفه شهرداری مناطق اهواز است که متأسفانه عملکرد در این خصوص ضعیف است.

وی دیگر سازمان متولی را اتاق اصناف دانست و ادامه داد: اتاق اصناف باید نسبت به ساماندهی صنوف اقدام کند تا به نوعی حامی افرادی باشند که به صورت قانونی فعالیت می کنند.