وعده‌ای که محقق نشد؛ بین‌المللی شدن فرودگاه ماهشهر

خورنا: در سال ۱۳۸۳ با توافق هیئت‌ دولت وقت مبنی بر اعلام فرودگاه بندر ماهشهر به عنوان مرز هوایی، قرار شد این فرودگاه در آینده‌ای نزدیک بین‌المللی ‌شود.

به گزارش خورنا، علی عماد فرماندار وقت ماهشهر گفته بود: بین‌المللی شدن فرودگاه ماهشهر نقش موثری در توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.

وی از برقراری خط هوایی ماهشهر به تهران و بالعکس در آینده نزدیک خبر داده و اظهار کرده بود: با برقراری این خط، دو پرواز در هفته در این مسیر از فرودگاه ماهشهر صورت خواهد گرفت و تا پایان امسال (۸۳) تعداد پروازها در این مسیر به روزانه یک پرواز افزایش پیدا می‌کند.

عماد، خاطرنشان کرده بود: هم‌اکنون ۷۴ پرواز در هفته از فرودگاه ماهشهر به اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، عسلویه و بالعکس برقرار است که با برقراری پرواز تهران به ماهشهر، تعداد این پروازها از این فرودگاه به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزوده بود: همچنین با قول مساعد شرکت پتروشیمی، در آینده شرکت هواپیمایی ماهان خطوط پرواز خود را در فرودگاه ماهشهر برقرار می‌کند.

گفتنی است آمار پروازهای روزانه فرودگاه ماهشهر در سال ۹۰ اعم از پروازهای مسافری، نظامی و متفرقه به تعداد ۶ تا ۸ پرواز است.

تعداد پروازهای هفتگی اعم از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی، نظامی و متفرقه نیز ۶۵ تا ۸۰ پرواز است.

تعداد پروازهای ماهیانه با توجه به تنوع پروازها و نشست و برخاست آنان در فرودگاه و استفاده از سرویس‌های هوانوردی و فرودگاهی به تعداد ۲۳۰ تا ۲۶۰ پرواز  است.

تعداد پروازهای سالیانه با توجه به توضیحات بندهای فوق بطور میانگین به بیش ۳ هزار پرواز از فرودگاه ماهشهر می‌رسد.

اما پس از گذشت حدود ۷ سال از مصوبه هیئت دولت وقت از تبدیل شدن فرودگاه ماهشهر به یک فرودگاه بین‌المللی، با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر و افزایش مسیرها و تعداد پرواز، همچنان یک فرودگاه داخلی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یه ماهشهری ای بابا کدوم وعده توی ماهشهر محقق شد که این دومیش باشه؟؟؟بیمارستان بیمه؟راه آهن؟؟و چندین پروژه نیمه تمام؟؟؟ شهری که نمایندش آقای ... باشه چه انتظاری میشه داشت؟؟؟؟