با بحرانی شدن وضعیت رودخانه زهره خطر نابودی کامل مزارع کشاورزی بخش مرکزی شهرستان امیدیه درپیش است

اسداله ترحم / خورنا – سید داود علوی فرد سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه ضمن اعلام این خبر گفت:بدلیل افت شدید اورد رودخانه زهره و رسیدن دبی این رودخانه به ۳متر مکعب بر ثانیه در مقطع ورودی به شهرستان امیدیه و عدم رهاسازی اب از سد مخزنی کوثر و همچنین عدم بارش نزولات اسمانی میزان ۷۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی بخش مرکزی شهرستان امیدیه که غالب ان محصولات گندم و جو می باشد در معرض خطر نابودی کامل و خسارت ۱۰۰درصدی قرار گرفته است.

علوی فرد اظهار داشت:طرح نوبت بندی اب محصولات پاییزه که بین شهرستان های حوزه رودخانه زهره انجام شد. بوسیله سازمان اب و برق خوزستان اجرا نشد و به این دلیل اب مورد نیاز کشاورزان در اختیار انها قرار نگرفت و این مسئله مشکلات و نگرانی های فروانی برای کشاورزان بدنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان اکثریت جامعه روستایی  به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند با توجه به اینکه بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است کشاورزان خواستار رعایت نوبت بندی در بالادست رودخانه ، نظارت بیشتر سازمان اب و برق و تامین حجم اب بیشتری هستند.

علوی فرد در پایان افزود: چنانچه هر چه زودتر از سد کوثر ابی به این منظور رهاسازی نشود این اتفاق ناگوار بزودی به وقوع خواهد پیوست و بالغ بر ۵۰۰بهره بردار و کشاورز در بخش مرکزی این شهرستان متحمل خسارت شدید و متضرر خواهند شد.