فرود آرامش بر باند فرودگاه دزفول

خورنا چند ماه پیش بود که لغو مکرر پروازهای دزفول-تهران و کاهش محسوس آمار پروازها خبر از نیمه تعطیل شدن فرودگاهی می داد که با حضور در کنار پایگاه چهارم شکاری مسافران زیادی را از دزفول و شهرهای شمالی خوزستان به مقصد می رساند. مشکلی که بازتاب مکررش آنچنان در اذهان عمومی تاثیرگذار بود که خواه، ناخواه به یک بحران شهری تبدیل شد و موج نگرانی ها تا جایی پیش رفت که حتی امام جمعه شهرستان نیز در یکی از سخنرانی های خود با قاطعیت خواستار افزایش تعداد پرواز ها شده بود. بلاخره پس از کش و قوس های فراوان نهال همکاری که به دست مسئولان شهری و کشوری برای تزریق جانی دوباره به این فرودگاه پر ظرفیت، کاشته شده بود به بار نشست و بار دیگر پروازهای مرتب، آسمان دزفول را غرق شادی کرد. حال صدای مهیب حرکت این غول آسمانی برای چند بار در شبانه روز، نه تنها دیگر ترسی ندارد و آزار دهنده نیست، بلکه ترس از دست دادن این فرودگاه را از دل تمام شهروندان دزفولی زدوده است.

فرودگاه در انتظار تصویب بودجه

به لطف خدا و مساعدت دوستان مشکل پروازهای فرودگاه برطرف شده و در حال حاضر تعداد آنها به ۲۶ پرواز در هفته رسیده است. فرماندار دزفول با بیان این مطلب می گوید: بعد از تلاش های فراوان، شرکت های معتبری از جمله بوئینگ، کاسپین و معراج با فرودگاه دزفول باب همکاری را گشوده اند و پروازهای شرکت ماهان که معتبرترین شرکت هواپیمایی است نیز قرار است بزودی به جمع این همکاری اضافه شود.

«حبیب آصفی»بیان می کند: با این اوصاف در طول هفته حدود هشت هزار مسافر از دزفول و تهران در این پروازهای ۱۶۰ الی ۱۸۰ نفری جابه جا می شوند که این آمار جالب توجه است. وی می افزاید: شرکت های مذکور وعده داده اند که تاپایان سال پروازهای مشهد و کیش را هم به پروازهای دزفول اضافه کنند که این امر از نظر مذهبی و بازرگانی برای شهرسنان بسیار مفید است. آصفی اظهار می کند: فرودگاه دزفول بودجه مصوب ندارد، و بودجه آن همیشه از طرق مختلف تامین می شود اما با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد تا در سال آینده ردیف بودجه ای از سوی دولت بر ای این مکان در نظر گرفته شود که در این صورت معضل بودجه تا حدود زیادی برطرف می شود. وی با اشاره به دستور رهبری مبنی بر حل مشکل ترمینال فرودگاه دزفول، عنوان می کند: بر اساس جلسه ای بنده به عنوان نماینده دولت و فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول به نمایندگی از ارتش در خدمت مسئولان تهرانی حضور داشتیم و در خصوص ۸ هکتار زمین که برای احداث ترمینال از سوی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده به صحبت پرداختیم. تعیین محل این زمین، قیمت گذاری و پرداخت قیمت کارشناسی از محورهای اصلی جلسه بود. وی تصریح می کند: پس از قیمت گذاری عملیات واگذاری زمین انجام می شود که کارشناسلن نیز آماده اجرای اقدامات هستند که حتی پس از واگذاری به بخش خصوصی، بازهم آمادگی همکاری برای ساخت این ترمینال را داریم.
احداث ترمینالی مجهز

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر، بحران به وجود آمده برای فرودگاه را ناشی از ورشکستگی شرکت هواپیمایی «آسمان» که هفتاد درصد پروازهای دزفول را پوشش می داد، عنوان و اظهار می کند: بلافاصله بعد از وقوع این مشکل، طی جلساتی که فرماندار و برخی از مسئولین بومی با شرکت های کاسپین و معراج که زیر مجموعه نظامی هستند، که در نهایت آنها به پتانسیل دزفول برای پوشش دادن پروازهای شمال خوزستان پی بردند و همکاری را آغاز کردیم.

«فرهادجاموسی» ادامه می دهد: در حال حاضر پروازها به صورت مرتب انجام می شود و طی مکاتبه ای از فرمانداران شهرهای شمالی خوزستان از جمله شوش، اندیمشک، شوشتر و مسجد سلیمان خواسته ایم که با استفاده از بیلبوردهای سطح شهر پروازهای جدید فرودگاه دزفول را اعلام کنند که البته ما نیز قرار است در این اقدام پیشقدم شویم. وی به پروژه احداث ترمینال گریزی می زند و می گوید: ترمینال یک پکیج کامل شامل رستوران، هتل و سالن های مختلف است که اگر بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت مصوب شود، می تواند تمام مزایای یک فرودگاه مجهز را دارا باشد.
تلاش برای رضایت مسافران

هرچند پیگیری مسئولان از جمله فرمانداری برای احیای دوباره فرودگاه و تلاش برای دست یابی به یک ترمینال که قطعا یک امتیاز برای شهر و حتی استان محسوب می شود، جای تقدیر دارد، اما اگر از زاویه دیگری به ماجرا بنگریم در می یابیم که فرودگاه ضعف های عدیده دیگری دارد که هر یک از آنها نیز می تواند به نوبه خود زمینه ساز مشکلات دیگر شوند. با یک نیم نگاه به فرودگاه، ظاهر آن گویای تمام کمبودهای موجود می باشد. عدم وجود وی آی پی مطلوب، شکل ظاهری نامناسب درهای ورودی و راه بند، فقدان خط ویژه تاکسی و اتوبوس که سبب سردرگمی و معطلی مسافران می شود و به طور کلی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری فرودگاه همیشه سبب رنجش و اعتراض مسافران بوده است. خوش است اگر مسئولان با اهتمام ویژه به حل این ضعف ها شهروندان را تا دست یابی به یک فرودگاه مجهز که هدیه ارزشمند مقام معظم رهبری است، راضی نگه دارند.
نقل : دزنا ۲۴index12

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • naser اقا ی جاموسی شماهم اززحمتکشان وتلاشگران ابادکردن شهرمان دزفول می باشید . خسته نباشید . درود بر شما . هرکاری که برای رفاه مردم انجام دهید پاداشی خدایی دارد .