تذكر امروز مطهری در مجلس: حق من و موکلینم محفوظ است

واکنش علی لاریجانی به اتفاقات مجلس

خورنا علی مطهری با مورد خطاب قرار دادن علی لاریجانی، در جلسه علنی امروز مجلس گفت: آقای لاریجانی طبق قانون اساسی دو دقیقه از نطق روز یکشنبه من باقی ماند و براساس قانون باید در نطق‌های دیگر این دو دقیقه اضافه لحاظ گردد. نماینده تهران ادامه داد: الان جای این موضوع نیست اما چون دیگر فرصت نمی‌شود مجبورم که الان این موضوع را متذکر شوم اخطار من مستند به اصل ۱۶۹ قانون اساسی است که می‌گوید مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی منتشر شود. وی افزود: نطق روز یکشنبه من دو دقیقه از نطق من از رادیو پخش نشد بنابراین این حق برای من محفوظ است که انشالله در روزهای آینده نطقی ۷ دقیقه‌ای منظور شود یا در اولین فرصت نطق‌های میان‌دستور انجام شود که دیگر چنین روشی تکرار نشود.

واکنش علی لاریجانی به اتفاقات مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی جلسه روز یکشنبه مجلس در پی نطق علی مطهری گفت که حفظ آرامش کشور وظیفه همه نمایندگان،‌ احزاب، رسانه‌ها و تریبون‌داران است.
علی لاریجانی در حاشیه جلسه روز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات دیروز جلسه علنی مجلس گفت: من فکر می‌کنم ما مسائل خیلی مهمی در کشور داریم و همه باید توجه داشته باشند که فضای کشور هرچه آرام تر و منطقی‌تر باشد تا بتوانیم در شرایط فعلی مشکلات کشور را حل کنیم. این یک وظیفه ملی است و همه باید تلاش کنند که در مجلس فضایی باشد که بشود به مسائل اصلی پرداخت.

وی با بیان این‌که «منطقی شدن فضا به نفع کشور است» یادآور شد: من به رسانه‌ها هم توصیه می‌کنم همین فضا را دنبال کنند. دنبال سوژه‌هایی نگردید که ازنظر کار سیاسی خیلی داغ است بهتر این است که فضا را به سمت آرامش بیشتر هدایت کنیم. اخیرا رهبری در سالگرد تولد پیامبر اسلام(ص) تاکید کردند که وحدت، وفاق و آرامش بسیار ضروری است؛ بنابراین رسانه ها هم تلاش کنند این فضا حاکم شود.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به نمایندگان مجلس چیست؟ اظهار کرد: نمایندگان، احزاب، رسانه‌ها و رجالی که تریبون دارند باید تلاش کنند که فضا ، فضای آرامی باشد و به مسائل اصلی کشور و مشکلات معیشتی مردم بپردازیم زیرا این وظیفه ماست. رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که برخی نمایندگان از نحوه اداره جلسه توسط هیات رییسه در روز گذشته اعتراض و شکایتی داشتند، گفت: این موضوع را نشنیدم.

بهار نیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • همشهری برادر لاهیجان شما فکر میکنید از آقای مطهری بهتر میفهمید! به نظر می آید انعکاس این جور واکنش سیاسی خود را درک نمیکنید! معذرت میخواهم ولی فکر میکنم شما به درد این میخورید که یه اتاق توی صداسیما بتون بدن وانجا بشینی، و صدای برفک تلویزیون دربیارید، مرد حسابی دیگه به این وضوح و صراحت نمیشد، بگویید شرافت ندارم! معلوم نیست طرفدار تریبونی! یا اصلا از مراحل پرتی! جان اون کسی که دوستش داری بگو اصلا میدونی، چه میخواهی بگویی! مطهری حرفهای حداقلی هفتاد میلیون مردم را با تواضع تمام ! داره از تریبون ملت بیان میکند! به این مهمی ! از نان شب که نظامی که شما مد نظرت است نتوانسته برای مردم فراهم کند معلومه که مهمتر است! امنیت وآزادی، بیان معلومه که از نان شب واجبتر است! چرا آدرس غلط به افکار مردم میدهید! شما اگر اقتصاد مردم برایت مهم بود نمیگذاشتی، برادرت به بیت المال چنگ بیندازد! اتفاقا اگر آزادی بیان نبود که احمدی نژاد با اون همه نواقصی که داشت، کهنمیتوانست، پته شما برادران را روی آب بریزد ! وجدانا چه رویی دارید شما برادرها! حتما خودتونم را استوانه های نظام میدونید! فکر کنم منافع دنیوی شما برادران در این است که جامعه خفقان بگیرد! تنور حقیقت بر اعمال ومال اندوزیتان، در این چند دهه نتابد
  • سربندر من توصیه میکنم به طرفین !به وضعیت قبل برگردن! بگذارید جامعح نفس بکشد! اینم از فیلسوف نظام !همیشه حرفهایش چقدر به جا و فیصله بخش است!ولى عیبش اینه که فقط خودش میفهمه منظورش چیه!