مسئولان آبادان باید پاسخگوی شورا باشند

خورنا: عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مسئولان آبادانی باید پاسخگوی شورا باشند.

جاسم ثامری با اشاره به اینکه شورا منتخب مردم است، افزود: متاسفانه برخی از مسئولان اجرایی شهر حاضر به پاسخگویی به شورا نیستند و این در حالیست که مطالبات شورا از جنس مردمی است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر دستگاههای اجرایی به حیاط خلوت تبدیل شده اند و کمتر در صدد انجام وظایف مربوطه خود که اکنون انجام نشدنشان به شکل مشکل و گاها بحران تبدیل شده مبادرت می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای آبادان با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۰۳ قانون شوراها استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات ملزم به رعایت و قبول مصوبات شورا هستند، تصریح کرد: تصمیم داریم تا از این پس مسئولانی که به خواست به حق شورا اهمیتی نمی دهند به صحن علنی شورا دعوت شوند و پاسخگو باشند.

ثامری یادآور شد: در صورتی که مسئول دستگاه اجرایی پاسخگوی خواسته های به حق شورا نباشد مراتب را به رده بالاتر گزارش خواهیم کرد.

وی گفت: در مواجه با مطالبات، خواست و احقاق حقوق شهروندان با هیچکس تعارفی نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای آبادان از انتقاد به عنوان داروی ترکی نام برد که آثار شفا بخش خاص خود را دارد و افزود: نباید در انجام کارها آن قدر کند و یا تند برویم که یا دائم در حال رویا پردازی باشیم و یا مدام ای کاش ای کاش کنیم، تعادل در انجام امور الزامی است.