لزوم راه‌اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی رشته محیط زیست در شادگان

خورنا: فرماندار شادگان خواستار دایر کردن دانشکده تحصیلات تکمیلی رشته محیط زیست زیر نظر دانشگاه شهید چمران برای استقرار در روستاهای صراخیه یا رگبه این شهرستان شد.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: مدیریت جامع تالاب شادگان می‌تواند مشکلات متعدد تالاب را حل کند و به همین منظور دستگاه‌های استانی عضو مدیریت جامع تالاب ممکن است قسمتی از تحقیقات را به تالاب شادگان اختصاص دهند.

وی خواستار دایر کردن دانشکده تحصیلات تکمیلی رشته محیط زیست زیر نظر دانشگاه شهید چمران در شهرستان شادگان، با توجه به ظرفیت و استعداد انسانی و زیست محیطی موجود و استقرار در روستاهای صراخیه یا رگبه شد و اضافه کرد: پایش کیفیت آب، علامتگذاری حد و حریم تالاب و پیگیری تامین اعتبار جهت انهار سنتی شادگان از جمله مواردی است که نیاز به همت جوامع محلی و مسئولان شهرستانی و استانی دارد.

فرماندار شادگان در ادامه با اشاره به وجه نامگذاری روستای ام الغزلان که دلالت بر کثرت وجود آهو در روستای مذکور بوده، طرح این موضوع را به عنوان طرح مطالعاتی حیات وحش در کمیته محلی تالاب با توجه به اینکه این روستا زمانی زیستگاه ام الغزلان ( آهو) بوده است را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان بر نقش و ضرورت حضور و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست، به ویژه فعالان حوزه تالاب، جهت پیشبرد اهداف زیست محیطی و مدیریت جامع تالاب، در کنار سایر ذی‌نفعان تالاب، تاکید کرد.