خوزستان قطب اورژانس جنوب غرب کشور است

خورنا: معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: خوزستان به عنوان قطب اورژانس جنوب غرب کشور یکی از استان های موثر در مدیریت حوادث است.

دکترˈجعفر میعادفرˈ روزشنبه در آیین معارفه رییس جدید اورژانس خوزستان افزود: در سال های اخیر شاهد تغییرات بنیادی و موفقیت های بزرگی در اورژانس استان خوزستان بوده ایم.

وی گفت: فوریت های پزشکی و حوادث یکی از چالش های جدی حوزه سلامت است که در دهه اخیر نگاه نظام و دولتمردان به این بخش نگاه ویژه ای بوده است و به همین خاطر شاهد تحولات بزرگی در حوزه فوریت ها و حوادث کشور بوده ایم.

میعادفر افزود: در همین راستا در سالهای اخیر توفیقات بزرگی بدست آورده ایم و نسبت به آینده هم امیدوار هستیم تا در کنار طرح تحول نظام سلامت و دوشادوش ارکان نظام سلامت، خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهیم.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: یکی از پایه های بخش سلامت خدمات فوریت های پزشکی است و سالانه شاهد بیش از دو ونیم میلیون مورد ماموریت اورژانس در کشور هستیم که توان عملیاتی بسیار قوی را طلب می کند که بتواند این حجم عملیات را انجام دهد.

میعاد فر با اشاره به وجود بیش از دوهزارپایگاه اورژانس در سطح کشور، چهارهزارآمبولانس و ۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس گفت: این مرکز توانسته است در اکثر حوادث پیشگام بوده و در خط مقدم حوزه سلامت وزارت بهداشت باشد.

وی افزود: مرکز اورژانس کشور در این مدت موفق شده تا بیشتر حوادث را با عقبه قوی خود هدایت و مدیریت کند که این امر جز با تلاش مدیران و پرسنل خدوم این بخش ممکن نبوده است.

میعادفر با بیان این مطلب که پایگاههای اورژانس کشور در دورترین نقاط جاده ای کشور مشغول ارائه خدمات می باشند تاکید کرد: حوادث ترافیکی یکی از بزرگترین مشکلات کشور می باشند بطوریکه سالانه بیش از ۲۰ هزار مرگ و میر و بیش از۵۰۰ هزار مصدوم و معلول ناشی از حوادث ترافیکی در کشور اتفاق می افتد که منجر به از بین رفتن سن اقتصادی کشور و وارد شدن ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می شود.

وی افزود: در سالهای حضور دکتر موسوی به عنوان رییس مرکز فوریت هاو اورژانس استان خوزستان ، وی موفق به برقراری ارتباط برون سازمانی بسیار خوبی در سطح استان شده و در همین مدت از ظرفیت ها و اعتبارات استانی به بهترین نحو ممکن استفاده کرده اند.

دکتر ˈایرج نظری ˈ معاون درمان دانشگاه در این مراسم گفت: تشکیل این جلسه بخاطر تقدیر و تشکر از کسانی است که طی سالهای اخیر شاهد تلاش ها و زحمات آنها در عرصه بهداشت و درمان بوده ایم و در عین حال قرار است نیروهای جدیدی در این عرصه وارد شده و مشغول خدمت رسانی شوند.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت گام بزرگی در جهت بهبود بهداشت و درمان و خدمت رسانی به مردم خواهد بود که ضروری است با همکاری و کمک یکدیگر در جهت پیشرفت این برنامه گام برداریم که در نتیجه آن روز به روز از مسائل و مشکلات مردم در این حوزه کاسته خواهد شد.

نظری در پایان گفت: با اجرای این طرح باید به سمت تحقق سخن مقام معظم رهبری بر این مبنا که ˈ هیچ بیماری نباید نگرانی و دغدغه ای به غیر از بیماری خود داشته باشدˈ حرکت کنیم که با عزم دولت و کلیه دستگاههای مسئول این مهم به سرانجام برسد.

با حضور دکتر سرور معاون فنی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، دکتر میعاد فر معاونت اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، دکتر موگهی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و دیگر مدیران دانشگاه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اورژانس استان خوزستان برگزار شد.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات چندین ساله دکتر سید اسداله موسوی رئیس سابق اورژانس و فوریت های پزشکی استان تقدیر به عمل آمد و دکتر شهیار میرخشتی به عنوان سرپرست اورژانس و فوریت های پزشکی استان معرفی شدند.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات ۸ ساله دکتر سید اسداله موسوی به عنوان رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان خوزستان تقدیر و تشکر شد و دکتر شهیار میرخشتی به عنوان رئیس جدید این مرکز معرفی شدند.