لابد احساس پیروزی هم می کنند!/ غلامعلی رجایی

خورنا _ غلامعلی رجایی: الآن هنرمند عزیز وگرامی جناب آقای وحید تاج که از شاگردان برجسته استاد شجریان و از امیدهای آینده موسیقی کشوراست از یزد به من تلفن زد واز بساطی که لباس شخصی های این شهر برای کنسرتش بپا کرده و دیشب وامشب مانع اجرای برنامه اش شده اند، توضیح مفصلی داد . می گفت از بیم حمله لباس شخصی ها به گروه همراه او با اسکورت پلیس از محل مراسم به هتل بازگشته اند!

 

نکته جالبی که وحید می گفت این بود که آواز” همراه شو”را که در دهه فجر سال ۸۵ درجشن انقلاب خوانده – که فیلم اجرای آن موجود است وارشاد هم درجریان این اجرا بوده است، – لباس شخصی ها به دلیل اینکه استاد شجریان هم این آواز را خوانده ولابد او خواننده فتنه است! به پای فتنه ۸۸ نوشته و وی را هم مثل استاد شجریان خواننده فتنه ! نامیده و به همین دلیل مانع اجرای برنامه اش در یزد شده اند. بی آنکه اندک مسولیتی در برابر کسانی که بلیط خریده ومنتظراجرای وحید بوده اند احساس بکنند یا بخواهند دربرابر کسی جوابگو باشند.

وحید که امروز هم مثل دیروز نتوانسته بود در یزد اجرای برنامه داشته باشد، می گفت بهانه این لباس شخصیها این بوده که خانمی دزفولی دراجرای برنامه ای که ماه گذشته درخارج داشتم بدون هماهنگی  بر روی صحنه آمد وآوازی محلی خواند ومن هم که غافلگیرشده بودم بدون همراهی با او که درتصویر معلوم است کنار کشیدم وناراضی به صحنه نگریستم.

وحید می گفت کار آن خانم به من چه ربطی داشت؟ مگر من از او دعوت کرده بودم یا با وی همخوانی کرده بودم ؟ وی می گفت درخارج  پیش بینی وکنترل چنین مواردی که ناگهان اتفاق می افتد کار بسیارسختی است. می گفت وقتی امروز برای ادای احترام به مردمی که بلیط خریده بودند روی صحنه رفتم مردم برای دقایق طولانی چنان ابراز احساسات کردند وکف زدند که درهیچ برنامه ای سابقه نداشته است.این نشان می دهد مردم دلشان با چه کسی است.

امروز کسی بمن تلفن زد وگفت اطلاع موثقی دارد که درکشور شبکه ای راه افتاده تا با چنین مانع تراشیهایی نگذارند دولت نفس راحتی بکشد .حق با اوست. اکنون معلوم شده یکی ازاصولگراهای دزفول با یزد تماسی داشته وبه قول خودش درباره برنامه اخیرآقا وحید درخارج مثلا افشاگری کرده است! وحید هم این را می دانست. به او گفتم حسد است دیگروعجیب است که این حسد وکینه بعضی همشهریهای تنگ نظر ما نسبت به بعضی از چهره های فرهنگی وهنری وسیاسی شهرشان تمامی ندارد.

وحید را از دوران نوجوانی می شناسم.  جوانی متد ین  که فرزند دوست عزیزم هنرمند وشاعرومعلم گرامی ،علی آقا تاج است . فرزتدی است از خانواده ای متدین ومذهبی و پدرش  از ذاکران امام حسین  علیه السلام که تاسالها قبل هرسال در مراسم روزعاشورا ی دزفول در هیئت محله شان با صدایی بسیارخوش ،ساعتها برای مردم درمسیرعزاداری نوحه می خواند.کاش اندک کسانی که در یزد مانع اجرای برنامه اش شدند درمی یافتند فریب حسودی از دزفول را خورده اند که آن گزارش غیر واقعی را به آنها داده است. کاش او را می شناختند که از خانواده ای امام حسینی است واندکی، آری اندکی از کاری که کرده اند خجالت می کشیدند.

می گفت قصد شکایت دارد.گفتم بسیار کاردرستی می کنید.این قانون شکنان نباید بدون مجازات  بمانند.

دلم برای این لباس شخصی ها می سوزد.بنده های خدا حتی نمی دانند با که وچه وچرا مخالفت می کنند.لابد با اینکه فریب حسودی را خورده اند احساس پیروزی هم می کنند!

چشم برخی دولتیان که ناظر زور آزمایی مستمر چنین غوغاسالاریهایی دراینجا وآنجا هستند، روشن!

از وبلاگ نویسنده