آغاز برداشت گندم در هندیجان

خورنا: رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان از آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کامبیز محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان از آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با آغاز برداشت گندم در سال زراعی بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم و ۳ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از اردیبهشت ماه سال جاری کار عملیات برداشت آغاز شود و برآورد برداشت محصول توسط یکصد کمباین مهاجر غیربومی انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان عنوان کرد: در همین راستا ۳۳ هزار تن گندم از سطح ۱۶ هزار هکتاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دو مرکز خرید بزرگمهر و بهمن در شهرستان و مراکز خرید شهرستان‌های همجوار، کار تحویل ۲۶ هزار تن گندم تولیدی مازاد بر نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال انجام می‌دهند.

محسنی توضیح داد: از هم اکنون نیز مروجین و کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور در مراکز بر امر برداشت و کنترل کمباین‌ها به طور کامل نظارت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری جهت بهبود وضعیت زراعی ۲ هزار و ۵۰ تن کود اوره، یک‌هزار و ۱۹۵ تن کود فسفات و یک‌هزار و ۹۵۰ تن بذر گندم گواهی شد و در بین کشاورزان هندیجانی و روستایی توزیع گردید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان همچنین عنوان کرد: در سال ۹۳ نیز که سال عزم ملی و حماسه اقتصادی و فرهنگی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است امید داریم بتوانیم خدمات بیشتری به کشاورزان و دامداران ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: درب اتاق مدیریت جهاد کشاورزی به روی تمام کشاورزان باز است و کشاورزان می‌توانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *