اولین جایگاه مجهز به سیستم کهاب خوزستان در اهواز افتتاح شد

اولین جایگاه سوخت مجهز به سیستم کهاب استان خوزستان شامگاه سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ طی مراسمی در کوی جواهری اهواز افتتاح شد.

به گزارش خورنا در این مراسم آیت‌الله ﺳﯿﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﺤﺴﻦ حسن‌زاده ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان برای دشمنان بود که آنها نه تنها به صورت رسمی انزجار خود را اعلام کردند بلکه برای مواجهه با آن نیز برنامه‌ریزی‌های فراوانی کردند تا به خیال خام خود ایران اسلامی نتواند در این خصوص به موفقیت برسد.

امام جمعه موقت اهواز وجود جایگاههای مناسب سوخت در یک شهر یا روستا را فاکتور مناسبی برای قضاوت مردم در مورد آن منطقه دانست و یادآور شد:
تشریفات اداری طولانی برای اخذ مجوز برای راه‌اندازی یک جایگاه سوخت قصه تلخی است که به وفور در گلایه‌های مدیران خصوصی این جایگاه‌ها دیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه بخش خصوصی پذیرفته که با این شرایط به مردم خدمات رسانی کنند اظهار کرد: از آنجایی که این بروکراسی های اداری جز اتلاف وقت و دلسردی سرمایه گذاران نتیجه دیگری را در بر ندارد لذا مسئولین باید با کم کردن مشکلات پیش روی بخش خصوصی، آنها را در جهت سرمایه‌گذاری بیشتر در این خصوص ترغیب کنند.

حسن‌زاده بهترین راه جلوگیری از اختلاس‌ها را فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی دانست و توضیح داد: برخلاف بخش خصوصی که به هیچ عنوان نمی‌تواند تولید کننده اشتغال کاذب باشد ولی بخش دولتی از قاعده مستثنی نیست و به راحتی می‌تواند در مسیر استخدام نیروهای جدید و مازاد حرکت ‌کند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان ضمن بیان این مطلب که وظیفه دولت تنها نظارت بر تصدی‌گری بخش خصوصی است عنوان کرد: استان خوزستان از لحاظ تولید ثروت یک جایگاه ویژه‌ای را در کشور دارد بطوریکه نه تنها تمامی مناطق کشور بلکه تهران نیز به آن نیاز دارد.

در ادامه این مراسم نعمت‌اله نجفی مدیر پخش فرآورده های نفتی خوزستان با بیان اینکه این جایگاه سوخت از بهترین جایگاه های افتتاح شده در جنوب و غرب کشور است اظهار کرد: در اهواز میزان مصرف فرآورده های نفتی در فصل زمستان روزی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر “نفت و گاز” و حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین است.

وی عنوان کرد: ۱۶۰ جایگاه سوخت در استان خوزستان وجود دارد که ۴۲ مورد از آنها دومنظوره هستند.

نجفی در ادامه از ساخت ۴۱ جایگاه سوخت دیگر در استان خبر داد و افزود: البته هر چند که استان خوزستان از لحاظ بحث صدور مجوزها برای ساخت جایگاه سوخت اشباع شده است ولی موافقت اصولی ساخت ۱۸ جایگاه دیگر نیز برای خوزستان صادر شده است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی خوزستان خبر داد: اهواز دارای ۵۵ جایگاه سوخت با ۶۰۰ نازل است که هر نازل روزانه خروجی در حدود سه هزار لیتر دارد.

وی ضمن اشاره به تصورات اشتباهی که در مورد جایگاه‌داری سوخت وجود دارد گفت: برخلاف عده‌ای که تصور می‌کنند کار جایگاه داری یک حرفه پردرآمدی است باید عنوان کرد هزینه‌های این کار بسیار فراوان است.

نجفی در پایان با بیان اینکه شرکت نفت دارای وظیفه نظارتی بر فروش فرآورده های نفتی از نظر کمی و کیفی است اظهار کرد: شرکت نفت در هر ماه حداقل پنج‌بار وظیفه دارد که از نظر کیفی بر جایگاه پخش فرآورده‌های سوختی نظارت داشته باشد.

در بخش دیگر این مراسم میثم مکوندی مدیر اولین جایگاه سوخت کهاب خوزستان استارت اولیه احداث این پروژه را مربوط به سال ۹۳ دانست و یادآوری کرد: فقدان یک جایگاه مناسب برای پخش فراورده‌های نفتی در منطقه کوی جواهری که محدوده جغرافیایی وسیعی از اهواز  را به خود اختصاص داده است یکی از اصلی‌ترین دلایل احداث این جایگاه سوخت در این منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: بالا بودن ظرفیت مخازن بخصوص مخازن بنزین سوپر، چهار نازله بودن سکوها برای ارائه هر دونوع بنزین( معمولی و سوپر) و همچنین مجهز بودن به سیستم جمع‌آوری گازها و بخارات مربوط به بنزین یا همان طرح کهاب معروف را می‌توان از جمله ویژگیهای بارز این جایگاه سوخت‌رسانی دانست.

مکوندی در پایان اضافه کرد: اشتغالزایی برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و همچنین معادل همین تعداد نیز به صورت غیر مستقیم از جمله دیگر مزایای بهره‌برداری از این طرح است که انشاالله در آینده همزمان با شروع فعالیت بخش تجاری این طرح به طور حتم تعداد شاغلان این مجموعه به ۳۰ نفر هم خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *