با هزینه ای بالغ بر 83 میلیارد ریال؛

شهردار: با انتقال آب رودخانه جراحی به بندرماهشهر، زیرساخت های فضای سبز شهری را متحول کردیم

خورنا: غلامحسین کمایی گفت: با انتقال آب رودخانه جراحی به بندرماهشهر، زیرساخت لازم جهت توسعه فضای سبز شهری را متحول کردیم.

شهردار بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: به منظور توجه به ضرورت ایجاد فضای زیبا و سالم در شهر، شهرداری بندر ماهشهر اقدام به نظارت و طرح بازنگری مطالعات آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهر با مساحت ۳۱ هکتار کرد.

کمایی ادامه داد: از مزایای این طرح مهم میتوان به بهبود شرایط زیست محیطی، حذف سهم مصرفی آب های سبز از بخش آب شرب تصفیه شده شهری، کاهش عمده در هزینه های نیروی انسانی جهت آبیاری روزانه از فضای سبز توسط تانکر و همچنین کاهش هزینه های آب شرب اشاره کرد

وی در ادامه اظهار داشت: این طرح بزرگ علاوه بر ایجاد زیرساخت جهت توسعه وسیع فضای سبز شهر از نظر اقتصادی نیز بسیار بصرفه و قابل قبول است.

شهردار بندرماهشهر خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در ۴ فاز در حال انجام می باشد که نحوه آبرسانی و آبگیری جهت فضای سبز از رودخانه جراحی که در فاصله ۱۶ کیلومتری شمال شهر قرار دارد تأمین می گردد.

کمای در خصوص مشخصات این طرح بیان کرد: فاز اول طرح شامل ایستگاه پمپاژ ناحیه شرقی با بودجه ای در حدود ۲.۵ میلیارد ریال بصورت کامل اجرا گردیده است.

وی خصوص مشخصات اجرایی فاز دوم طرح عظیم آبرسانی فضای سبز بندرماهشهر گفت: این پروژه با طول لوله گذاری در حدود ۱۵ کیلومتر و با بودجه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال جهت خرید و اجرای لوله، درحال حاضر در مرحله انجام تست های هیدرولیکی خطوط لوله گذاری شده و نهایی می باشد و در روزهای آینده رسما افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

کمایی فاز سوم این پروژه را اینگونه تشریح کرد: این فاز با طول لوله گذاری در حدود ۱۳ کیلومتر و با بودجه ای در حدود ۱۵ میلیارد ریال در حین انجام مناقصه و مراحل اولیه قرارداد می باشد که مدت ۱۲ ماه جهت اجرای آن پیش بینی شده است.

کمایی همچنین در خصوص مشخصات فاز چهارم این طرح بیان کرد: این فاز با برآورد قیمتی در حدود ۵۰ میلیارد ریال و مدت ۲۴ ماه در حال گذراندن مراحل اولیه قرارداد است.

کمایی ضمن اشاره به این موضوع که با تکمیل و بهره برداری از تمام فازهای این پروژه عظیم در آینده ای نزدیک علاوه بر کاهش هزینه های شهرداری جهت آبیاری فضای سبز، شاهد تحول در زیرساخت توسعه فضای سبز شهری و توسعه همه جانبه آن خواهیم بود، اظهار کرد: جهت اجرا و بهره برداری از کلیه فازهای این طرح عظیم هزینه ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد ریال پیش بینی و توسط شورای اسلامی شهر تائید شده است.