اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران کویتی و سوری برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

خورنا: معاون سازمان منطقه آزاد اروند از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران کویتی و سوری برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند خبر داد.

سید علی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران سوری و کویتی ضمن بازدید از ظرفیت‌های‌های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد اروند آمادگی خود را جهت حضور و سرمایه گذاری در منطقه اعلام کردند.

وی با بیان اینکه National Cleaning Co. شرکتی بین‌المللی و فعال در زمینه مواد دور ریز نفتی است، افزود: این شرکت کویتی سوری ضمن بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی تولیدی و تجاری منطقه، به منظور ایجاد مرکز پسماند و فرآوری مواد دور ریز نفتی اعلام آمادگی کرده و میزان سرمایه‌گذاری خود را در فاز اول بیش از ۲۰ میلیون دلار برآورد کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: این شرکت سابقه فعالیت در کشورهای خاورمیانه را دارد و در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف نفتی دارای کارنامه درخشانی است.

وی همچنین در خصوص انگیزه سرمایه‌گذاری اینگونه شرکت‌ها در منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل موقعیت ژئوفیزیکی خود و فعالیت در بخش‌های مختلف ساحلی و فراساحلی نفتی از قبیل پالایشگاه، تاسیسات فراساحلی، مورد توجه سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

موسوی اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی حوزه نفت و انرژی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند باعث تقویت بدنه اقتصادی و صنعتی منطقه خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: این سازمان از همه فعالان اقتصادی در تمام زمینه‌های سرمایه‌گذاری چه در بخش صنعتی و در بخش‌های مختلف تجاری، گردشگری دعوت به عمل آورد ضمن بازدید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه که شاخص بالفعل آن محسوب می‌شود، در تقویت شاخص‌های بالقوه آن و کشف ظرفیت‌های نهفته منطقه همگام با اهداف این سازمان گام بردارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *