در هندیجان انتقاد از ورزش هم هزینه دارد؛

مرگ کامل ورزش هندیجان/ مسئولین برای ورزش شهرستان چه کرده اند؟

خورنا_یونس عبادی: شهرستان هندیجان با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر میباشد که فاقد بسیاری از مراکز تفریحی و ورزشی جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خورنا از هندیجان، در هندیجان نه از پارک و فضای سبز بمعنای واقعی نشانی می بینید و نه از سینما و مراکز پرورشی اثری هست! پس در چنین شهری با این امکانات چه تضمینی وجود دارد جوانان منطقه جهت پرکردن اوقات فراغت خود به کارهای خلاف روی نیاورند؟

آیا ورزش نمی تواند سد محکمی در مقابل انحرافات باشد؟در شرایطی که ثابت شده است ورزش یکی از راه های اساسی مبارزه با اعتیاد و فساد است آیا  نباید در مورد فراهم نمودن وسایل و امکانات ورزشی اقدام کرد؟ ورزش هندیجان به دلیل کمبود امکانات، بی نوجهی و کم کاری ها نسبت به آن در چند سال اخیر رشد چشمگیری نداشته است و روز به روز از پیشرفت و توسعه آن کاسته می شود و نبوغ و استعدادهای شهر از بین میرود.

چرا تعداد ورزشکاران شهر هندیجان هر روز کم و کمتر می شوند. ازآنجا که در کنار ثروت و منابع عظیم نفت و گار قرار داریم چرا باید با کمبود امکانات ورزشی در سطح شهرستان مواجه باشیم؟ جوانان هندیجان تا چه زمانی باید امکانات و پیشرفت شهرهای همجوار را بنگرند؟

آیا وقت آن فرا نرسیده که دست به دست هم دهیم و برنامه ای هدفمند و دقیق راه اندازی شود تا رویای جوانان منطقه به حقیقت بپیوندد؟ بخوبی روشن و مشخص است که عدم احساس مسئولیت و بی توجهی به جوانان آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه و خود جوانان وارد می سازد.

سوال مهم ما از تمامی مسئولین این است که برای این جوانان چه کرده اید؟!

آقای کیانی زاده ریاست اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان و مسئولین محترم شهرستان هندیجان بی تعارف قبول کنید که برسر راه و آینده جوانان پر از انرژی و انگیزه چه دامهای رنگارنگی پهن شده که با اندکی بی توجهی به راحتی گرفتار آن خواهند شد!

آیا نباید در جهت حفظ این جوانان از شر اعتیاد، قاچاق، پرسه زدن، ناامیدی و پوچ گرایی گامهای اساسی برداشت؟ چرا آقای احمدزاده رییس اداره ورزش و جوانان هندیجان با انتقاد از مسئولین شهرستان در جهت کمک به ورزش مورد هجمه همه جانبه قرار گرفت و مجبور شد از سمت خود استعفاء دهد؟

چرا با گرم شدن هوا شاهد غرق شدن جوانان در رودخانه زهره باشیم و استخر هندیجان بعد از گذشت شش سال همچنان بلاتکلیف به حرکت لاک پشتی خود ادامه دهد!

چرا فوتبال هندیجان در هیچ رده از مسابقات استانی نماینده ندارد؟ فوتسال هندیجان با دو عنوان نایب قهرمانی در کشور روز به روز سیر نزولی در پیش گرفته و هیچ نظم و برنامه مشخص در آن دیده نمی شود.

چه کسی باید به مشکلات کشتی گیران رسیدگی کند. در سالهای اخیر با تلاشهای محمد چاروسائی کشتی هندیجان صاحب کسب چند مقام در سطح استان و کشور شد که آن هم با عدم همکاری مسئولین رو به مرگ کامل میرود.

مهمترین مشکل آنان نبود سالن استاندار جهت تمرین و نداشتن تشک اسفنجی است. در زمینه رشته های رزمی بخصوص تکواندو نیز با تلاشهای حشوشی و حیاتی علیرغم کمبودهای موجود این رشته چند دوره مقام های استانی را بدست آورده است.

تیم هیات گلف هندیجان با هزینه شخصی شکاری سالها در مسابقات لیگ برتر کشور حضور دارد اما دریغ از یک توجه نسبت به این تیم!

رشته والیبال که بدلیل چند عنوان قهرمانی در سطح استان نشان دهنده علاقه جوانان هندیجانی به این رشته است با کمبود مربی کلاس دیده و عدم فعال بودن باشگاهها مواجه است.

ورزش بانوان نیز با مشکلات خاص خود دست به گریبان است. وجود یک سالن استاندار، شکیل و بزرگ علاقمندان به ورزش درهندیجان را حسرت به دل کرده است. سالن های موجود با نقایص و مشکلاتی از جمله پایین بودن سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویه مناسب روبرو است.

سالن چندمنظوره استادیوم تختی سالها بدلیل تعویض کف پوش بلااستفاده مانده است. سالن چندمنظوره آموزش و پرورش هندیجان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است؟

اینها گوشه ای از مشکلات ورزش شهرستان است درک عمیق محرومیت و فقر امکانات با حضور مستقیم مدیران و مسولان استانی قابل درک است که متاسفانه آقای کیانی زاده علرغم بازدید از امکانات شهرهای همجوار تاکنون سفری به شهرستان هندیجان نداشته است.

حال نظر به اینکه ورزش بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و ناهنجارهای اجتماعی به شمار می رود و مهمترین رکن اساسی هر شهر و منطقه ورزش و اماکن ورزشی است باید به آن توجه ویژه شود و با اشاره به اینکه تقریبآ زمینه مرگ کامل ورزش هندیجان دارد فراهم می شود.

امید میرود مسئولین محترم ورزش استان و شهرستان با تلاش وجدیت بیشتری به یاری ورزش بشتابند و با ایجاد حداقل امکانات ورزشی جوانان هندیجانی را دریابند تا انشاءالله درآینده شاهد شکوفایی استعدادهای منطقه باشیم.