بافت قدیمی شادگان مانع برای تردد ماشین آلات آتش‌نشانی است

خورنا: مسئول ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شادگان گفت: بافت قدیمی شادگان مانع برای تردد ماشین آلات آتش‌نشانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، صاحب جنامی صبح امروز در برگزاری مانور آتش‌نشانی اظهار کرد: آتش‌نشانان این ایستگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ فقره آتش سوزی را خاموش کرده‌اند.

وی افزود: آتش سوزی در واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و کارگاه تولیدی، باغ و اراضی کشاورزی، وسیله نقلیه و سطل زباله مکانیزه از جمله حوادثی بوده که در سال جاری اطفا شده است.

مسئول ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شادگان تصریح کرد: در حومه شهر به لحاظ بعد مسافت اندکی، این مدت زمان بیشتر بوده که این امر با توجه به مسافت ایستگاه‌های آتش‌نشانی قابل قبول است.

وی، بافت قدیمی شهر شادگان را یکی از موانع برای تردد ماشین آلات آتش‌نشانی دانست و گفت: کوچه‌های تنگ و باریک در سطح شهر سبب می‌شود که رسیدن به محل حادثه دشوار شود.

جنامی با اشاره به اهمیت کار آتش‌نشان‌ها در امور شهری افزود: اصلی‌ترین امر که در بخش آتش‌نشانی اهمیت دارد به سرعت رسیدن امدادرسانان به محل حادثه است که باید این زمان به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانی و اطفای حریق از وظایف شهرداری‌هاست و در این راستا آتش‌نشانان جایگاه بسیار با اهمیتی در جامعه دارند.

مسئول ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شادگان در پایان با تاکید بر اهمیت و حساسیت کار آتش‌نشان‌ها گفت: خدمت در آتش‌نشانی بسیار مقدس و آتش‌نشان‌ها به لحاظ رویارویی با خطر و نجات جان انسان‌ها در حوادث افرادی شجاع و جسور هستند.