هم‌اندیشی اعضای شورای شهر، شهردار و مدیرعامل بانک شهر کشور

لزوم حضور فعال بانک شهر در حوزه‌های عمران و توسعه شهر هوشمند

خورنا: شهردار اهواز گفت: بانک شهر در حوزه های عمران شهری به ویژه توسعه شهر هوشمند که از اهمیت مهمی برخوردار است حضوری فعال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری که با حضور مدیرعامل بانک شهر کشور برگزار شد در سخنانی بر اهمیت فعالیت بانک شهر در کلانشهر اهواز تاکید کرد و اظهار داشت: بانک شهر یکی از مجموعه‌های مهم سازمان شهرداری‌هاست و فلسفه ایجاد آن استقلال شهرداری‌ها در حوزه مالی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گردش بالای مالی شهرداری‌ها توسط بانک‌های دیگر انجام می‌شد با پیگیری‌های سازمان شهرداری‌های کشور بانک شهر راه‌اندازی شد.

شهردار کلانشهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک شهر در زمره بانک‌های اصلی و تاثیرگذار کشور به شمار می‌آید که لازم است توان مالی شهرداری ها در این بانک به کار گرفته شود تا علاوه بر رفع مشکلات مردم و شهرداری‌ها، بر توان مالی این بانک  نیز افزوده شود.

موسوی از تشکیل کارگروه‌هایی برای مشارکت بانک شهر در حوزه عمران و آبادانی کلانشهر اهواز خبر داد و تصریح کرد: امیدوارم بانک شهر در حوزه‌های عمران شهری به ویژه توسعه شهر هوشمند که از اهمیت مهمی برخوردار است حضوری فعال داشته باشد تا خدمات دهی ما به شهروندان به صورت منظم و یکپارچه انجام شود.

شهردار کلانشهر اهواز افزود: در حال حاضر کلانشهر اهواز در حوزه حمل و نقل عمومی دارای مشکلات زیادی است که موضوع مهم تامین منابع مالی این بخش است.

وی ادامه داد: البته با مساعدت و پیگیری استاندار خوزستان برای استفاده از خودروهای پلاک اروند مقرر شد از این خودروها در بحث حمل و نقل شهری اهواز بدون پرداخت عوارض و گمرک استفاده کنیم.

وی یکی از شاخصه‌های پیشرفت کشورها را توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: طبق استاندارد جمعیتی، شهر اهواز باید ۱۲ هزار تاکسی شهری داشته باشد که در حال حاضر تنها ۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی در ناوگان حمل و نقل شهری مشغول فعالیت هستند. شهردار کلانشهر افزود: هم‌اکنون ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر اهواز فعال است در صورتیکه باید یک‌هزار و ۲۰۰ اتوبوس در بخش حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

وی گفت: قرار است از اعتبارات بانک شهر جهت بکارگیری ماشین‌های پلاک اروند در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

شهردار اهواز اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان، در بخش توسعه ناوگان اتوبوسرانی تدابیری اندیشه شود تا علاوه بر رفع این کمبودها، اتوبوس‌های کولردار به شهر اهواز اختصاص یابد.