شهرداری اهواز از منابع غیرنقدی خود در جهت توسعه شهر استفاده کند

خورنا: مدیرعامل بانک شهر از شهرداری اهواز خواست از منابع غیرنقدی خود در جهت توسعه شهر استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین محمدپور زرندی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی دست اندرکاران بانک شهر و شهردار اهواز اظهار کرد: با اینکه صدمین سال تشکیل بلدیه در کشور را داشتیم سیستم بانکی کشور حتی یک درصد از منابع خود را برای مدیریت شهری هزینه نکرده است.

وی تصریح کرد: بانک شهر متعلق به همه شهروندان است و با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها هستند معتقدم که باید بانک شهر تبدیل به بانک شهروند شود.

مدیرعامل بانک شهر در کشور با تاکید بر اینکه پروژه‌های توسعه شهری باید مانند دیگر پروژه‌ها مورد توجه قرار بگیرد اضافه کرد: نظر این نیست که پول از شهرداری‌ها بگیریم بلکه قصد داریم از طریق سرمایه‌های مردم و منابع موجود که در سیستم بانکی وارد می‌شود، سهام و سرمایه بانک را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت این است که بانک شهر، سهامدار شهروندان است عنوان کرد: باید سعی کنیم سرعت، صحت و دقت را در امور بانکی ارتقا دهیم لذا بحث IT در این زمینه بسیار اهمیت دارد که زیرساخت‌های خوبی برای ارتقای این عرصه فراهم شده است.

به گفته محمدپور زرندی، در بحث شهر هوشمند نیز که مدنظر شهرداری اهواز است می‌توانیم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر فضای مناسب و ساحل سازی یک پتانسیل بسیار بی نظیری است گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که خدمات مشاوره‌ای را در اختیار شهرداری قرار دهیم زیرا با این پتانسیل می‌توان شهر را ساخت.

مدیرعامل بانک شهر در کشور همچنین عنوان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه آزاد تجاری اروند و امکانی که برای استفاده از ظرفیت آن در استان ایجاد شده، منبع ارزی که تنها به کلانشهر اهواز اختصاص داده‌ایم می‌تواند برای توسعه حمل و نقل عمومی از طریق منطقه اروند استفاده کنید.

وی در پایان از شهرداری اهواز خواست از منابع غیرنقدی خود در جهت توسعه شهر استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ای بین بانک شهر و شهرداری اهواز امضا و به مدت دو سال اعتبار این تفاهم‌نامه تعیین شد.