فراخوان پنجمین هفته فیلم و عکس آبادان اعلام شد

خورنا: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از اعلام فراخوان پنجمین هفته فیلم و عکس آبادان در محل سینمای جوان این شهرستان خبر داد.

فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: انجمن سینمای جوان آبادان به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به هنر سینما و عکاسی ملی با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر می‌شود و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات یکساله فیلم و عکس در شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام به برگزاری پنجمین هفته فیلم و عکس آبادان کرده است.

وی افزود: پنجمین هفته فیلم و عکس آبادان از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه جاری با در بر گیری دو بخش «فیلم با موضوع آزاد» و «عکس نیز با موضوعیت آزاد» در محل انجمن سینمای جوان واقع در آبادان، ایستگاه ۱۲، بالاتر از مسجد پیروز، روبروی کلانتری، تالار اشراق برگزار می‌گردد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان درباره مقررات بخش فیلم گفت: حداکثر زمان مشخص شده برای آثار مستند ۴۰ دقیقه، داستانی تجربی و پویانمایی ۳۰ دقیقه تعیین شده همچنین قطع آثار آزاد است و تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۱ بوده و فیلم‌ها نیابد قبلا در چهارمین هفته فیلم و عکس آبادان شرکت کرده باشند.

وی با اشاره به عدم محدودیت در تعداد ارسال آثار توسط شرکت کنندگان عنوان کرد: هنرمندان ضمن اینکه تنها یک اثر خود را می‌توانند بر روی هر لوح فشرده قرار دهند باید مشخصات فیلم و فیلمساز را به روی یک حلقه لوح فشرده ارسال کنند.

پورغراوی علوانی در خصوص بخش عکس نیز گفت: شرکت برای عموم در این بخش آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر هفت عکس از آثار خود را به‌صورت تکی یا مجموعه، رنگی یا سیاه و سفید ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین فرمت عکس‌ها باید به‌صورت JPG با پسوند RGB و حداقل ۳۰۰ کیلو بایت به روی یک حلقه لوح فشرده ارسال شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان به برگزاری کارگاه آموزشی در هفته فیلم و عکس اشاره کرد و گفت: سه کارگاه با موضوعیت ۱- ساختار سینما ۲- مفهوم زمان در سینما ۳- زیبا شناسی تدوین تداومی با حضور سعید نجاتی مدرس سینمای جوانان نیز در محل سینمای جوان آبادان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حضور و همراهی سازمان منطقه آزاد اروند، روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، شهرداری آبادان در این برنامه فرهنگی هنری افزود: چهار جایزه برای بخش فیلم و چهار جایزه نیز برای بخش عکس پنجمین هفته فیلم و عکس آبادان در نظر گرفته شده است که به برگزیدگان اهدا خواهد شد.