در کارگروه فرهنگ و آگاهی اجتماعی مطرح شد؛

مقتدایی: ضروریست مدیران استان خوزستان به مسائل فرهنگی بیشتر بپردازند

خورنا: استاندار خوزستان خواستار پرداختن مضاعف مدیران استان به مسائل فرهنگی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در کارگروه فرهنگ و آگاهی اجتماعی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص فرهنگ باید به توافقاتی دست یابیم زیرا معتقدم فرهنگ مرز بین بایدها و نبایدهاست و ارزش‌های حاکم بر جامعه مجموعه فرهنگ را می‌سازد.

وی اضافه کرد: بسیار خرسندم که احساس ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی در مدیران استان وجود دارد و این موضوع باید از سوی مدیران مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعداد اندکی آدم‌های سازنده‌ وجود دارند که بر ضرورت‌های جامعه تمرکز می‌کنند و خود عامل تحول می‌شوند، تصریح کرد: از سلیقه‌ای ابلاغ کردن مواردی از دین و قانونگذاری باید پرهیز کرد و این آموزش‌ها باید به نیروها داده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش اگر مفید و مثبت باشد حتی اگر هدفمند نباشد تاثیر خود را حتماً دارد عنوان کرد: مرز بایدها و نبایدها که همان ارزش‌هاست و مجموعه ارزش‌ها که فرهنگ را می‌سازد مدت‌ها تبیین شده است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری امروز رها شده است و از آن فاصله گرفته‌ایم و باید در این مسیر مجدانه‌تر عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش چیزی غیر از استفاده از تجربه نیست، به اهمیت آموزش در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: آموزش هزینه‌ای است که دیگران از عمر و مال خود صرف کرده و به دست ما رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی طرح آموزش همگانی، علی عماد معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان این طرح را شامل هشت کارگروه مسایل زیست محیطی، برنامه‌های آموزشی مربوط به خانواده، سلامت عمومی، مشارکت های مردمی، امداد و نجات، شهروند مداری و شهروند محوری، توسعه اجتماعی و اقتصادی و توسعه سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.

در پایان این نشست نهایت مدیران دستگاه‌ها به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص محورها و برخی موضوعات کارگروه‌های هشت گانه این طرح پرداختند.