هیچ مرکز درمانی و نگهداری برای معتادان زن در خوزستان وجود ندارد

خورنا: محقق مسائل اجتماعی بانوان در ادامه یادآور شد : متاسفانه با وجود آمارهای نگران کننده از افزایش شیوع اعتیاد میان زنان در خوزستان ، هیچ مرکز درمانی و نگهداری برای معتادان زن خوزستان وجود ندارد، همچنین در استان سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر وجود ندارد.

به گزارش رهیاب به نقل از بانوپرس:دکتر دهدشتی جامعه شناس و محقق مسائل اجتماعی بانوان به خبرنگار ما گفت : بر اساس آمار جهانی ، اعتیاد در زنان عوارض خطرناک تری نسبت به مردان ایجاد می کند .

وی افزود:به عناون مثال فاصله زمانی اولین تجربه مصرف مواد ، تا تزریق مواد در زنان بطور متوسط ۲ سال طول می کشد در حالیکه این زمان در مردان حدود۸ سال است . با این حساب زنان ۶ سال زودتر از مردان به ورطه وابستگی شدید ، که درمان طبعاً سخت تر و عوارض جسمی –روانی اجتماعی ان نیز به مراتب بیشتر است کشانده می شوند .
دهدشتی افزود : مرگ در اثر مصرف مواد نیز در زنان و دختران سریعتر رخ می دهد. بخصوص مصرف بیش از حد ، خودکشی و تصادفات ناشی از آثار مصرف برخی مواد علت اصلی مرگ و میر در زنان معتاد است. همچنین به دلیل اینکه اعتیاد در زنان زمینه ساز سایر انحرافات است ، استفاده تزریقی از مواد و وجود سرنگهای مشترک ، همچنین رابطه جنسی پرخطر در این زنان خطر ابتلا آنها به ایدز ، هپاتیت و سایر بیماریهای مقاربتی را افزایش می دهد.

این محقق مسائل اجتماعی بانوان در ادامه یادآور شد : متاسفانه با وجود آمارهای نگران کننده از افزایش شیوع اعتیاد میان زنان در خوزستان ، هیچ مرکز درمانی و نگهداری برای معتادان زن خوزستان وجود ندارد. همچنین در استان سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر وجود ندارد.
این بانوی جامعه شناس در انتها گفت : باید با تشکیل و راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد در خوزستان به پیشگیری و درمان اعتیاد پرداخت و با شیوع این آسیب اجتماعی مقابله کرد ، نبود سازمان‌های مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد یک ضعف برای استان ما به شمار می‌آید و هر چه زودتر باید رفع شود، آمار نگران کننده‌ای از افزایش شیوع اعتیاد زنان وجود دارد اما متاسفانه هیچ مرکز درمانی و نگهداری برای معتادان زن در استان وجود ندارد در حالیکه معتادان زن، آسیب پذیری بیشتری نسبت به مردان دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *