امام جمعه شادگان:

کشاورزی شادگان با بحران جدی آب مواجه است

خورنا: امام جمعه شادگان گفت: کشاورزی شادگان با بحران جدی آب مواجه است و برای این امر باید یک الگوی کشت تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر این که کشاورزی باید محور توسعه شهرستان قرار گیرد، اظهار کرد: شادگان شهرستانی با قابلیت‌های بالای کشاورزی است که متاسفانه در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و ضروری است که توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وی با اشاره به اینکه حیات اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، مسئله آب کشاورزی را مهم دانست و افزود: تنها راه درآمد مردم این شهرستان کشاورزی است و باید تلاش کنیم در چنین زمانی که با بحران کم آبی مواجه هستیم یک الگوی کشت مناسب که اجرایی و برای مردم قابل پذیرش باشد را جایگزین روش‌های قبل کنیم.

امام جمعه شادگان ادامه داد: با توجه به اینکه اشتغال و منبع درآمد اکثر مردم شهرستان از طریق کشاورزی بوده خشکسالی‌های اخیر خسارات جدی بر اقتصاد و اشتغال مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های شدید چند سال اخیر راه را بر درآمد کشاورزان بسته است تصریح کرد: خشکسالی در این شهرستان به اندازه‌ای شدید بوده که رودخانه‌های آن را خشک کرده و کشاورزی و باغداری‌اش را با مشکل جدی روبه رو ساخته است.

شرفی در پایان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در مسیر منافع مردم حرکت کنند و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *