حرف شما: آیا خیابان قدس ماهشهر با معضل پیاده رو روبه رو بود؟

خورنا_ حرف شما: علی الظاهر تصمیم گرفته شده ماهشهر هم مثل دیگر شهر ها جلوه و ظاهری شهری پیدا کند . موارد برای اجرا فراوان …. نیزارها، لجن داخل خیابان ها، خیابان های بی جدول، خیابان های بی روشنایی، خیابان های بی پیاده رو و اگر دارای پیاده رو، دو طرف پیاده روها مسدود شده، خیابان هایی که به دلیل چاله چوله و انواع کثافات انواع حشرات موذی در آنها فراوان و… بطوری که سکونت و تنفس در آنها صعب و سخت است، مرمت شود.

خیابان هایی که آقایان با همان فلسفه زور و زود و به همان دیدگاه ارباب رعیتی و ما می فهمیم و مردم نفهمند، آمدند تحت عنوان ترمیم پیاده رو و بر داشتن فنس ها به اصطاح شهر را مثل بقیه شهرها زیبا کنند.

اما آیا با اولویت ؟ آیا خیابان قدس ماهشهر با چنان معضلی در ارتباط با پیاده رو روبه رو بود که آقایان نیروهای شهردار فهیم بریزند و باغچه هایی که مردم خودشان درست کرده و نگهداری می کردند تخریب کنند و فضا های سبز زیبا را له کنند ؟ بنده جدأ یاد فیلم های وسترن ، کابویی ، مردی از شایلو ، چپارل و… افتادم !

اگر واقعأ طرح شما پیشرفت کرده بود و به حوزه ای یا قسمیی رسیده بود که ادامه کارتان را ناممکن می ساخت قابل قبول بود . اگر جاهای دیگر را که تخریب کردید مرمت می کردید درست و قابل قبول بود، اما این کار شما نه با شهروند و حقوق او و نه با نگاه توتالیتر و قیم مآبانه ساز گار نیست.

حاکمیت خوب با استبداد و نگاه قیم مآبانه ره به جایی نمی برد. شرط توفیق شما همراهی مردم است. اگر قبولشان دارید، بهتر این است بیش از این اهانت نورزید. توهین مثل ظلم پایدار نیست. به قول بزرگی : خداوند عاقبتش را خیر کند. این ها که چیزی نیست.

ارسالی از یک شهروند ساکن خیابان قدس بندرماهشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند از اينكه پياده رو ها را تصرف كرده بوديد و بصورت شخصي استفاده ميكرديد و محل پاركينگ شخصي ماشين هاتون بود و حالا شهرداري رفع تصرف كرده و از اينكه جلوي سودجويان را گرفته ناراحت هستي؟ شهرداري اگر با اين متصرفان برخورد نكند كوتاهي كرده معابر و فضاهاي آزاد شهري مال همه مردمه نه افراد خاص لطفا بيش از اين ياوه كويي نكنيد كه حرفاتون خريدار نداره
    • محمد نخل های برحی که پذیرای ما و پنج همسایه بود دیگر نیست... تصرف؟ حق همه؟ چاله چوله خیابان ها؟ تیرهای برق سیمانی و چوبی؟ سطلهای زباله شهرداری؟ کوچه با پهنای ۱۷۰ سانت؟ فاضلاب سرریز؟ من هول سر باز؟ تصرف... یا لجاجت و حسادت؟
    • حميد رفع مزاحمت و سد معبر بسيار كار خوبي است كه شهرداري انجام ميده. فقط و فقط توي ماهشهره كه هر كسي پياده رو جلوي منزلش را مال خودش ميدونه و با فنس كشي و درخت كاري اونو به تصرف خودش در مياره و فكر ميكنه كه كار درستي انجام داده. نتيجه اينگونه تصرفات و بستن پياده روها اين ميشه كه مردم براي رفت و آمدهاي روزانه خود مجبور ميشوند از توي خيابانها عبور كنند كه اين خود خطرات بسياري را براي شهروندان درپي دارد/ بياييد خارج از تعصبات بيجا به شهرداري در جهت زيبا سازي و يكسان سازي ظاهر شهر كمك كنيم.
  • شریفی۱ نسبت به جوابی که داده شده به ایشان عرض کنم ، که اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلامأ . وخطاب بهآنان که متوجه شده اند که غرض از نوشتنن این پیام نه مخالفت با بهسازی ، نه مخالفت با ترمیم پیاده روها ، نه مخالفت با برداشتن فنس ها که مزاحم مردم و شهروندان بودندو نه مخالفت با هیچ یک از این آبادانی ها و اصلاحات نبود و نیست ، بلکه بحث بنده اولویت بندی است . شما به عمق خیابان 15 خرداد رفته ای ؟ مردم آنجا شهروندند یا نه ؟ مردم خیابان غزالی شهروندند یا نه ؟ مردم در گلستان های مختلف در فاز 4 از جمله گلستان نهم پیاده روشان آزاد است . تشرف ببرید خیابان ها و کوچه های قبل وبعد و نیز روبروی بیمارستان حاجیه معرفی تا انتهای شهر ببین چه خبر است ؟ حقوق شهروندی را ببین . بیا فاز یک خیابانهای فاز یک را ملاحظه کن و پیاده روهایش را ! این حقوق شهروندی است . عزیز دل برادر چرا عصبانی شدی ؟ مگه ما چه گفتیم وحرفمان به تلیش قبای کی خورد ؟ گفتیم اونها را که زخمی شده و نیمه کاره مانده اول آنها تکمیل شوند بعد سراغ قسمت های دیگر بروند . وضمنأ طوری عمل نشود که برای اصلاح ابرو چشمی را کور کنند. آنها همراهی مردم را داسته باشند موفقند.البته از این اصل هم غافل نیستم که” کیف تکونوا. یولی ع لیکم ”
  • ناشناس شهرداری اگربه فکرشهراست تمامی فضاهای سبز واگذارشده دردوره شهرداران قبلی روپس بگیره نمونه اش روبرو سینمادریاست درتمامی فاز1یک پارک کوچک برای بازی بچه ها نیست ولی براپروانه ساخت گرانترین جا فازیکه درصورتی که درتمامی مناطق محروم شهرپارک بازی برابچه هاهست
  • شهروند بی درجه بنده ساکن فاز 2 خیابان قدس هستم . زمانی مدیر مؤسسه ای بودم . کارشناسانم متن پیشنوس نامه ای را تهیه می کردند و برای پاراف نزد بنده می آوردند . بنده هم آن را مرور می کردم و برای اینکه به هر حال بگویم بنده هم چیزی سرم میشه ، دو سه کلمه ای را خط می زدم و مترادف آنها را می نوشتم و یکی دو تا ویرگول وعلامت نقل قول و غیره که بگویم من هم خلاصه اینجا کاره ای هستم .همان موقع قصه ای را برای همکاران تعریف کردم که نکته ای مدیریتی در آن وجود داشت که خدمت شما آن قصه ی واقعی را تعریف می کنم . در دوره متوسطه درس می خواندم .تابستون برای کمک خرج (آن موقع همه کار می کردند و کا ر افتخار بود)به عنوان کارگر بنا کار می کردم . بنا ی ما عموزاده مان بود .خدا رحمتش کند .به ایشون میگفتیم اوس یوسف (استاد یوسف) یک روز من و اوس یوسف بالا ی دار بست بودیم . دیوار بلوکی به طول نزدیک به 20 متر را درست می کردیم . من ملات از ابرام (ابراهیم ) که جثه ای درشت تر داشت و پایین هم بلوک می آورد و هم با گاری (فرغون) ملات می آورد و دست من (که بالای چوب بست بودم و ور دست اوسا )می داد . من هم ملات می گرفتم و ملات می کشیدم . یک روز یه آقای آمد و با اوس یوسف کار داشت . اوس یوسف رفت پایین چوب بست و شروع به صحبت با اون آقا کرد . ابرام گفت فلانی ملات که کشیدی تا اوس یوسف بیاد خشک میشه . بلوک بهت می دم خودت بلوک بذار . گفتم باشه ، سخت نبود ،ریسمان کشیده بود . خلاصه ما هم 5 تا 6 بلوک گذاشتیم ،و چند لحظه بعد اوس یوسف اومد . تا ایشون اومدند از بلوک اولی تا پنجمی یا ششمی را که ما گذاشته بودیم تق تق ،جلو و عقب و روی آنها با دست ضربه ای زد . یک مرتبه ابرام اون پایین گفت اوس یوسف ! بلوک ها خودشان صاف تر بودن ، په(پس ) چرا تکونشون دادی ؟! اوس یوسف (خدا رحمتش کند ) ، رچ به ابرام و من و خطاب به هر دو مان گفت : اگه این کا ر را نکنم پس فرق اوس یوسف و جعفر چیه ؟........... به همکاران کارشناس گفتم شاید متن شما بهتر باشه اما بای یک فرقی بین اوس یوسف و..... حال قصه ی تخیب فضا های سبزه . به بهانه پیاده رو .ما مردم قصه ی زنجیره ای فلکه ها را تجربه کرده ایم . هزینه کردن ها را به یاد داریم . حال قصه پیاده رو را تجربه می کنیم . قصه همان قصه ی اوس یوسفه . اطاله کلام می شود و الا حرف بسیار است ودر فرصتی دیگر به پرداخته می شود . اگر آقایان راست می گویند بروند به درون شهر ، کوچه، پس کوچه هایی که بوی تعفن مردم فقیر را می آزارد . ای شمایی که خود را حامی محرومین می دانید . فعلأ معضل ،معضل خیابان قدس نیست . بیاییم با مردم صادق باشیم .
  • همشهری سلام سلام. سلام و صد سلام ،فکر کنم پیام ها گویا ست . بحث نه تصرف عدوانی است و نه اختصاص جلو خانه برای پارکینگ است . خیلی ها هزینه کردند در زیبا سازی شهر مشارکت کنند . با دنیا مدرن ،ماهشهر را یا شاید با این نگاه مدیریتی همان به که معشورش بنامیم ،خیلی ها منتظر بودند اگه گل ودرخت بیشتر ی بکارند و اونها را آب بدهند ، یک نماینده از طرف شهرداری محترم هدیه ای برایشان بیاورد . زهی خیال باطل .دیدند برایشان احظاریه آمد ، که بی خود کردید. جمع کنید . گفت از طلا گشتن پشیمان گشته ایم . مرحمت بنما ... ما را مس کنید . فضای سبز کیلویی چند ؟ مگه اینجا اروپاست این حرفا کدومه ؟ بله اوس یوسف که گفته بود درسته. خدا عاقبتشو خیر کنه .
  • ناشناس ما هم صحنه کندن درختان و جمع شدن فضای سبز را در شهر که می بینیم تأسف می خوریم۰خیابان قدس که به اندازه ده پیاده رو کنار دیوار سپاه ؛ پیاده رو داشت۰ جدأ کار بدی کردند۰ حالا می خوان چکارش کنن ؟ لابد اول می برند بعد می شمارن !!!
  • شهروند شما انتظاری جز این نیست وقتی عضو شورا که نماینده مردم در شورای شهر است این اعمال را نبیند و به دلیلی !!! کار بد را یعنی از بین بردن زحمت مردم (منهای موارد قلیل مزاحمت که احدی تأیید نمی کند)توسط آبادگرهای شهر تأیید کند ، دیگر چه انتظاری باقی می ماند ؟
  • امير در تاييد نگارش جناب شريفي كه ادبيات فاخرش بيانگر شخصيت علمي باوقار وقابل احترامش است عرض كنم كه دوستان پياده رو هاي كوچه هاي منازل سپاه راببينند واقعا اين پياده روها در شان مردم زحمتكش اين شهر صنعتي كه عوارض و هزينه هاي تحميلي معادل ز يباترين شهرهاي خاورميانه را مي پردازندمي باشد آياپياده روهاي انتهاي خ بسيج را ديده ايد بخدا قسم هر روز مجبورم ازديدن اين وضع نابه سامان تاسف بخورم و بياد پياده رو هاي شهرهاي جنگزده بيافتم هر وقت مهمان شهرستاني داريم ازوجود اين كوچه ها و پياده روها احساس حقارت ميكنم خوب است بدانيد كه بنده طي چند سال گذشته بارها و بارها مراجعه كردم ودر خواست آسفالت پياده رو ها رانمودم ولي هر با ر برخورد هاي غير مسؤ لانه حضرات مرا دلسرد نمود جواب او ل و آخر آنها اين بود كه آسفالت پياده روها ممنوع است و با يد سنگفرش شوند آقاي شهر دار درخواست من مربوط سال 90است چند سال ديگر بايد منتظر سنگفرش هاي شما باشيم لطفا تاريخ بدهيد دوستان عزيز فعاليت شهرداري بيشتر در مناطق خاصي متمركز شده است و بهتر بگويم هزينه كردهاي شهرداري بيشتر براي خود نمايي است تا رفاه شهر وندادن. فضاي سبز بلوار طالقاني حدفاصل فرمانداري تا تامين اجتماعي را ببينيد بعد كوچه هاي فاز 2 راببينيد كوچه ها ي شريفي و سعيدي و ديگر نقاط شهر را هم ببينيد بقول جناب شريفي اولويت بندي از اصول مهم مديريت است كه متاسفانه مورد توجه قرار نمي گيرد. يادمان باشد كه سرنوشت هر قومي فقط بوسيله خودش تغيير مي كند صدق الله العلي العظيم
  • بندر اگر به نامه ای که درب منزلتان رسید توجه کنید این قدر شهرداری را متهم نمیکردید .و اگر گشتی در فاز 2 میزدید و میدیدید متصرفات را این حرفهای احساسی را نمیزدید . واقع بین باشید
  • محمد نخل های برحی که پذیرای ما و پنج همسایه بود دیگر نیست... تصرف؟ حق همه؟ چاله چوله خیابان ها؟ تیرهای برق سیمانی و چوبی؟ سطلهای زباله شهرداری؟ کوچه با پهنای ۱۷۰ سانت؟ فاضلاب سرریز؟ من هول سر باز؟ تصرف... یا لجاجت و حسادت؟
  • غلامعلی اصلاحی باسلام وتشکر از انتشار درد دل ماهشهری ها خیابان قدوسی ماهشهر وکوچه های ان ازوضع اسفناکی برخوردارند ومیطلبد شما بعنوا ن یک دلسوز اقای فرماندار وشهردار رابه به این خیابان اورده ودرمحل بالمس حقایق علت راازانها بخواهید خداوند یاری دهد کسی را به مردم خدمت نماید