حبیب آقاجری اذعان داشت؛

بندرماهشهر نقش مهمی در آلودگی زیست محیطی استان دارد!

خورنا: در ادامه این توضیحات نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی چنین اظهار نظر کرد: وجود صنایع آلاینده از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دلیل مهمی برای آلودگی هوا بوده که در ماهشهر و همچنین بخش‌ های دیگر استان، مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

حبیب آقاجری عنوان کرد: صنایع پتروشیمی در حوزه ماهشهر و حوزه بندر امام (ره) نه تنها برای هوا بلکه برای آب‌‌ها هم خطر آلودگی دارند.

وی ادامه داد: این صنایع موجب آلودگی دریا، خورها و کانال‌ های آب در منطقه شده‌‌اند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار این موضوع، با توجه به این‌که سدهای زیادی روی رودخانه‌ها زده شده و در مدیریت آب، تقسیم‌بندی آب و تعیین سهم آب هر شهرستان، روستا و آبادی به خوبی عمل نشده است، آب رودخانه‌ها با خشکسالی سال‌های گذشته کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع متاسفانه در خوزستان هم با مشکل آلودگی هوا و هم آلودگی آب دریا و رودخانه مواجه هستیم توضیح داد: انتظار می‌‌رود دولت به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست در جهت کنترل صنایع آلاینده و کاهش آلودگی هوا و آب‌‌ها در خوزستان گام‌های مهم و موثری بردارد.

آقاجری همچنین عنوان کرد: باید در کنترل صنایع سیستم‌‌های جدید جایگزین این سیستم قدیمی شود تا آلودگی ناشی از این فعالیت‌‌ها آنها کمتر شود.

به گفته وی، برای کاهش آلودگی هوای استان، بازرسی و سرکشی مستمر سازمان حفاظت محیط زیست از صنایع و برخورد قاطع و بازدارنده با صنایع آلاینده مورد انتظار ماست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *