در اقدامی شبهه انگیز؛

شورای شهر بندرماهشهر مانع ورود خبرنگار به جلسه “علنی” شورا شد/ رئیس شورا پاسخگو باشد

خورنا: درجلسه علنی روز دوشنبه هفته گذشته شورای اسلامی شهر بندرماهشهر از ورود یک خبرنگار به جلسه جلوگیری شد.

به گزارش خورنا؛ درجلسه علنی هفته گذشته شورای اسلامی شهر بندرماهشهر با جلوگیری از ورود یک خبرنگار به جلسه علنی شورای شهر، ضمن قانون شکنی و بی توجهی به قانون، به جایگاه شریف خبرنگار که همانا چشم بینا، گوش شنوا و زبان شیوای مردم است توهین شد.

این در حالی است که حضور خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در جلسات علنی شوراهای شهر و روستا لازم است و تمام تصمیمات شورا باید شفاف بوده و در قانون نیز اصل بر علنی برگزار شدن جلسات است مگر اینکه به درخواست شهردار، فرماندار و یک‌سوم اعضای شورا تصمیم بر غیرعلنی برگزار شدن جلسه شود.

رسانه مهمترین ابزار برای بالابردن آگاهی مردم است و شورای اسلامی شهر موظف است به خبرنگاران پاسخگو باشد، زیرا همه مردم منطقا قادر به شرکت در جلسات شورای شهر نیستند و خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در این جلسات هستند.

قطعا به بهانه های واهی همچون “عدم هماهنگی قبلی” نه میتوان مانع شفاف سازی و برگزاری علنی جلسات شد و نه میتوان مانع انجام وظیفه خبرنگار که همانا خدمتکار صادق و بی مزد و مواجب جامعه و مردم است شد.

برای ما قابل هضم نیست که چرا باید در شوراهای اسلامی شهر افرادی وجود داشته باشند که مانع اطلاع رسانی، شفاف سازی و مطلع بودن افکار عمومی از اتفاقات و روند کار شوند؟

مگر قرار است در این جلسات چه موضوعی مطرح شود ؟ مگر قرار است چه موضع گیری هایی انجام شود؟ مگر غیر از این است که همه اعضا نماینده مردم هستند و برای رفاه و آسایش مردم تشکیل جلسه میدهند و ابراز نظر میکنند؟ پس هراس از اطلاع رسانی برای چیست؟

رئیس شورای شهر به عنوان عضوی که مدیریت برگزاری جلسات را برعهده دارد و باید مسئول اتفاقات رخ داده در طول جلسه باشد، باید پاسخگوی این بی حرمتی به جایگاه رفیع خبرنگار باشد.

مدیریت پایگاه خبری خورنا امیدوار است این روند به زودی نه تنها در شورای شهر بندرماهشهر بلکه در تمام شهرهای استان خوزستان به طور صد در صد اصلاح و به روند عادی و قانونی خود بازگردد، در غیر اینصورت ضمن اطلاع رسانی دقیق از همه آنچه در پس پرده این سانسورها میباشد، جهت حفظ شان و جایگاه خبرنگاران خود و دیگر خبرنگاران فعال در سطح استان خوزستان از راه های قانونی پیگیری خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد ا ا احسنت، با با باریکلا