وضعیت فاضلاب هندیجان اسفبار است

خورنا: رئیس شورای اسلامی استان خوزستان گفت: وضعیت فاضلاب هندیجان اسفبار است و آبفای استان باید با جدیت به این موضوع بپردازد.

مهدی طلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: فاضلاب شهری در استان و از جمله هندیجان یک معضل محسوب می‌شود و این مشکل با تخصیص اعتبارات ویژه باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: مردم از این روند در سختی هستند و با بارندگی و آغاز فصل گرما، معضلات فاضلاب هر چه بیشتر خود را نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی استان خوزستان گفت: وضعیت فاضلاب هندیجان اسفبار است و آبفای استان باید با جدیت به این موضوع بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مسکن مهر هندیجان تصریح کرد: در بازدیدی که از مسکن مهر هندیجان صورت گرفت پیشرفت خوبی در خصوص وضعیت آن ارائه نشد که این امر مطلوب نیست.

طلاوری بیان کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود تا پایان سال بحث مسکن مهر هندیجان را به نتیجه برساند تا مردم بتوانند در واحدهای مسکونی خود هر چه زودتر مستقر شوند.

رئیس شورای اسلامی استان خوزستان در ادامه مصاحبه به بحث شناورهای صیادی هندیجان نیز اشاره کرد و افزود: با وجود یک‌هزار فروند شناور صیادی در این شهرستان که به حوزه خلیج فارس برای صید و صیادی تردد می‌کنند اما باز هم عوارض گمرکی بندر هندیجان به بندر امام خمینی(ره) در ماهشهر و سربندر واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: ما با این طرح مخالفیم زیرا این کار صحیح نیست و به نوعی تضییع حق هندیجانی‌هاست.

رئیس شورای اسلامی استان خوزستان به چاه‌های نفتی موجود در هندیجان اشاره کرد و ادامه داد: از زمانی که این چاه‌های نفتی در هندیجان تاسیس شده است متاسفانه هیچ کمکی به شهرداری این شهر و استان نشده است.

وی در پایان توضیح داد: در خصوص مشکلات و مباحث مطرح شده باید همه مسئولان استان دست به دست هم دهیم و شهرهای مستعد و با پتانسیلی چون هندیجان را به سوی پیشرفت حرکت دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *