پایان ممنوعیت صید میگوی سفید در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت صید استان و نتایج حاصل از گشت‌های تحقیقاتی بخش ارزیابی ذخایر پژوهشکده، صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

به گزارش خورنا و به نقل از اداره کل شیلات خوزستان، مرتضی سوری با اشاره به پایان مدت ۸ روزه دریابست در آبهای غرب خوزستان افزود: صید میگوی سفید از تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی در صیدگاه‌های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش آزاد اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه لنج‌ها (اعم از ماهی و میگو) ۱۰ روز و قایق ۷ روز خواهد بود عنوان کرد: شناورهای صیادی ملزم به دارا بودن براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و بهداشت فردی تمام خدمه شناور هستند.

سوری در خصوص روند صدور مجوزها برای شناورهای صیادی یادآور شد: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق ها مجوز صادر می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و بهداشتی برای شناورهای صیادی در هنگام حمل و نقل آبزیان از جمله نصب براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور و نظارت مسئولین کنترل کیفی بر حسن اجرای مقررات را ضروری دانست