کشف ۲۵ هزار فشنگ جنگی در بندر ماهشهر

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از کشف محموله ۲۵ هزار عددی فشنگ جنگی در کیلومتر ۵ جاده ماهشهر به هندیجان خبر داد و گفت: متهمان با هماهنگی قاچاقچیان عراقی و با استفاده از معابر دریایی اروندکنار در شهرستان آبادان این محموله را از طریق مسیر آبی به شهرستان هندیجان منتقل کرده بودند.

به گزارش خورنا مهدی محمدی امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در بیان جزئیات این خبر توضیح داد: به منظور کنترل و مقابله با ورود و استفاده از سلاح و مهمات غیرمجاز و در راستای اقدامات پیشگیرانه و امنیت‌محور، محموله بزرگ فشنگ‌ جنگی در عملیات مشترک توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بندر ماهشهر توقیف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از سوی منابع امنیتی، تیم‌های فنی مشترک پاوا و اداره کل اطلاعات استان خوزستان و پلیس اطلاعات بندر ماهشهر پس از رصد و بررسی‌های دقیق، موفق به شناسایی شبکه‌ای از قاچاقچیان حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر افزود: متهمان با هماهنگی قاچاقچیان عراقی و با استفاده از معابر دریایی اروندکنار در شهرستان آبادان، محموله‌ای از مهمات جنگی را از طریق مسیر آبی به شهرستان هندیجان منتقل کرده بودند و قصد انتقال آن به شهرستان شادگان را داشتند.

محمدی ادامه داد: پس از صدور دستورهای قضایی و هماهنگی‌های لازم، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شدند و در یک عملیات هماهنگ، دو خودروی حامل این محموله در کیلومتر ۵ جاده ماهشهر به هندیجان توقیف و دو نفر نیز بازداشت شدند.

وی در پایان تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها، ۲۵ هزار و ۱۳۰ فشنگ جنگی شامل ۱۸ هزار و ۸۳۰ فشنگ کلت کمری و شش هزار و ۳۰۰ فشنگ کلاشینکف به همراه چهار قنداق کلاشینکف کشف و ضبط شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *