محمدعلی بهمنی درگذشت

استاد محمدعلی بهمنی شاعر غزل‌سرای کشورمان دقایقی پیش در سن ۸۲ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت

به گزارش خورنا عباس سجادی سخنگوی ستاد پیگیری وضعیت حال استاد محمدعلی بهمنی با اعلام این خبر افزود: علی رغم اینکه در آخرین لحظات پزشکان تلاش کردند با احیای قلبی وضعیت حال استاد را به پایداری برسانند اما پس از دوبار احیای قلبی این مهم میسر نشد و استاد محمدعلی بهمنی حوالی ساعت ۲۳ امروز جمعه نهم شهریور ماه آسمانی شد لازم به یادآوریست که زمان آیین تشییع این شاعر بزرگ معاصر در تهران و تدفین ایشان در بندرعباس طی اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

زنده یاد محمدعلی بهمنی متولد ۱۳۲۱ در شهرستان دزفول بود و فریدون مشیری نخستین کسی بود که توانایی شعرگویی را در بهمنی، پیدا کرد.

او نخستین شعرش را در ۱۰ سالگی برای مادرش سرود و مجله «روشن فکر» در سال ۱۳۳۱ آن را چاپ کرد.

وی از سال ۱۳۴۵ همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه داده است. او از سال ۱۳۵۲ ساکن بندرعباس شد و پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجدد به سال ۱۳۶۳ به بندرعباس عزیمت کرد.

از استاد بهمنی آثار فراوانی از سال ۱۳۵۰ شامل مجموعه‌های شعر باغ لال، در بی‌وزنی، عامیانه‌ها، گیسو، کلاه، کفتر، گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود، دهاتی، شاعر شنیدنی است، عشق است، نیستان، کاسهٔ آب دیوژن، امانم بده، این خانه واژه‌های نسوزی دارد، من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم، غزل زندگی کنیم و… منتشر شده است.