بعد از سال ها 《نبرد》کرسی نفت به《بورد》رسید

هوشنگ نوبخت

مدت ها بود که اهالی خوزستان از چند رئیس جمهور اخیر کشورمان، خواهان به کارگیری چند نیروی توانمند استان در چند پست کلیدی بودند و اعتقاد دارند با توجه به ظرفیت ها و معادنی که در استان وجود دارد قطعا مدیریت کلان چند وزارتخانه از جمله نفت، کشاورزی، نیرو و حتی ورزش باید از نخبگان جنوبی باشد.
صد البته خیلی موافق نیستم که در راس کلان کشور، نگاه دولت ها به چینش قومی یا جغرافیایی باشد و معتقدم که مثل تیم ملی فوتبال تنها کسانی باید بازی کنند که آمادگی و لیاقت پوشیدن این تیم را داشته باشند و متر و معیار گزینش ها و چینش ها تنها نام بزرگ ایران باشد اما نباید از انجام برخی تدابیر مدیریتی نیز غافل شد.
نام خوزستان با غیرت، فوتبال، قهوه، کنار، نخل، نیشکر، نفت و اقوام مختلف گره خورده است و اگر قرار باشد در این حوزه ها و در پایتخت برای مدیریت این واژگان تصمیمی گرفته شود، قطعا باید از کسانی بهره برد که نسبت به این عناوین، شناخت و علم بیشتر و بهتری داشته باشند و خوشبختانه استان خوزستان لبریز از نیروهای انسانی باکیفیتی است که می توانند همچون زمان جنگ، برای استان و کشورشان نقش آفرینی کرده و افتخار بیافرینند به شرطی که خود خوزستانی ها در درون به سهم خواهی غیرمنطقی و افراطی قومی و قبیله ای دامن نزنند و مثل اصفهانی ها در نام استان شان ذوب یکدلی و وحدت شوند.
امروز خبر انتصاب مهندس حمید بورد در راس شرکت ملی نفت ایران باعث خرسندی و امیدآفرینی برای این صنعت حیاتی شد.
کسی که سال هاست در حوزه نفت خدمت می کند و به عنوان یک خوزستانی از تار و پود این صنعت خبر دارد و جوانی اش را در این مسیر کسب تجربه کرده است.
نفت در ایران با جغرافیای مسجدسلیمان ، لالی، عنبر و اهواز پیوند خورده است ولی مردم خوزستان تنها از این منبع بزرگ درآمد کشور تنها آلاینده هایش را لمس کرده اند و اینک که هم استانی گتوندی مان بر مسند آن تکیه زده همه او را صادقانه حمایت خواهیم کرد، در کنارش خواهیم بود و از او خواهیم خواست که سهم نفت را در سفره های مردمی ببیند که وقتی پنجره شان را باز می کنند ، دکل های حفاری را در قاب نگاه شان می بینند.
حمید بورد از چهره های نخبه و مدیری توانمند برای نفت است که می تواند سبب تحولات خوبی در این صنعت باشد به گونه ای که خیرش هم به مملکت برسد و هم خوزستانی ها به حداقل مطالبات شان از این طلای سیاه دست یابند.