آغاز مرمت بنای تاریخی شاهزاده عبدالله در اندیکا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از آغاز مرمت اضطراری بنای تاریخی شاهزاده عبدالله مربوط به دوره تیموریان در شهرستان اندیکا خبر داد.

به‌ گزارش خورنا محمدحسین ارسطوزاده با بیان اینکه بنای تاریخی امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین موسوم به شاهزاده عبدالله یکی از بناهای باارزش تاریخی و ثبت‌ملی شهرستان اندیکا است گفت: این بنا به دلیل قرارگرفتن در شیب تند، باعث نفوذ آب‌های سطحی به درون ساختمان آن شده است که باتوجه به بررسی و انجام مطالعات حفاطتی و مرمتی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اندیکا، اجرای طرح حفاظت اضطراری آن از محل اعتبارات استانی و توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آغاز شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری نخاله‌ها از اطراف ضلع شمالی بنا، استحکام‌بخشی و ساخت دیوار حائل به‌منظور هدایت آب‌های سطحی و نیز مرمت بخشی از دیوارهای در معرض خطر، از جمله اولویت‌های حفاظتی برای این اثر تاریخی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان یادآور شد: قدمت بنای تاریخی امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین مربوط به دوره تیموری و یکی از آثار شاخص شهرستان اندیکا بوده که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۶۱۲ در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسید.

ارسطوزاده گفت: بقعه‌ امام‌زاده شاهزاده عبدالله (ع) در طبیعت بکر دامنه‌ کوه منار، در شهرستان اندیکا در استان خوزستان، روستای امام‌زاده شاهزاده عبدالله (ع) واقع شده است.

وی در پایان بیان کرد: منطقه گردشگری و خوش آب و هوای امام‌زاده عبدالله قطب‌الدین در بخش مرکزی شهرستان اندیکا در استان خوزستان همواره و در طول سال پذیرای گردشگران و زائران از سراسر کشور است.