وزیر راه و شهرسازی: چهار خطه کردن جاده اهواز – خرمشهر در اولویت قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار بانده کردن محور اهواز - خرمشهر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است تا ضمن کاهش حوادث جاده‌ای در این مسیر شرایط برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی هم ایجاد شود.

به گزارش خورنا فرزانه صادق مالواجرد شامگاه پنجشنبه یکم شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با اعلام این خبر اظهار کرد: جاده اهواز به خرمشهر ۱۱۰ کیلومتر بوده که اجرای چهار خطه کردن آن قدم مثبتی برای تردد زوار و کشت و صنعت‌های موجود در منطقه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تردد زائران در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه روان است و تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خدمت رسانی به زائران است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: البته ایرادات و کمبودهایی هم وجود داشت که در تلاش هستیم برای اربعین سال آینده این مشکلات را رفع کنیم تا تردد زائران تسهیل شود.

صادق مالواجرد با اشاره به کمبود اتوبوس در مرزهای کشور گفت: با توجه به موج بازگشت زائران از زیارت عتبات عالیات کمبود اتوبوس در برخی از مرزهای هشت گانه گزارش شد که برای سال آینده طوری برنامه روزی خواهد شد تا فشار ناوگان بر شهرهای مرزی نباشد.

وی عنوان کرد: امروز تفاهمی با وزرای نفت، صمت و معاون اول رییس جمهور ایجاد شد که برای چند روز پایانی سفر، وسایل ایاب و ذهاب تامین شود تا زائران با مشکل مواجه نشوند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان وضعیت تردد و خدمات دهی به زوار در مرزهای خوزستان را مناسب دانست و افزود: البته باید خدمات بیشتری به زوار ارائه شود که در سال‌های آتی به کمک دولت و مجلس، این مسیر تداوم خواهد یافت.