معاون راه و شهرسازی خوزستان:

طرح چهار خطه شدن محور اهواز – خرمشهر نیازمند ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به چهار خطه شدن ۵۰ کیلومتر از محور اهواز به خرمشهر و برعکس گفت: برای چهار خطه شدن مابقی این محور به طول ۵۵ کیلومتر به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خورنا رحمان بهرامی امروز جمعه ۱۲ مرداد با اعلام این خبر به ایرنا گفت: طول جاده اهواز به خرمشهر ۱۰۵ کیلومتر بوده که عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر آن در قالب ۲ قطعه ۲۵ کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و برعکس در دست اجرا است.

وی با اشاره به احداث محور خرمشهر – اهواز به طول ۲۵ کیلومتر بیان کرد: در حال حاضر ۹ کیلومتر از این مسیر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است و تا هفته آینده کار آسفالت آن انجام خواهد شد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبار این طرح ابتدا از محل استانی بود که با پیگری‌های لازم، ردیف بودجه ملی به آن اختصاص یافت همچنین از محل اعتبارات نفت، ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث ۲۵ کیلومتر محور خرمشهر به اهواز تخصیص داده شد.

بهرامی ادامه داد: عملیات اجرایی ۲۵ کیلومتر از محور اهواز – خرمشهر نیز با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در حال انجام بوده که اکنون ۶ کیلومتر آن خاک برداری و سه کیلومتر نیز در مرحله روسازی است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان یادآور شد: اگر اعتبار لازم برای اجرای این طرح به موقع تزریق شود محور اهواز – خرمشهر طی سه سال به طور کامل چهار خطه می‌شود.