کشف ۶۰۰ کیلو جگر و آلایش دامی از اتوبوسی در ماهشهر

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر از کشف و معدوم سازی ۶۰۰ کیلوگرم جگر و آلایش دامی غیر بهداشتی از یک دستگاه اتوبوس بین شهری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا روح اله قنواتی امروز دوشنبه ۸ تیرماه در بیان جزئیات این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی از پلیس راه ماهشهر مبنی بر مدیریت خودرو‌های عبوری و کشف مقداری جگر و آلایش دامی از یک دستگاه اتوبوس در شهرستان، گروه‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی به محل اعزام شده و مقدار ۶۰۰ کیلوگرم جگر و آلایش دامی که به صورت غیرمجاز حمل می‌شدند، کشف و ضبط کردند.

وی افزود: محموله کشف شده به دلیل حمل در شرایط غیر بهداشتی و نداشتن گواهی حمل قرنطینه ای، طبق نظر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شدند پس از دریافت حکم قضایی، محموله معدوم سازی و پرونده راننده متخلف برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

قنواتی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای شرایط حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت و کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی باید همه فرآورده‌های خام دامی دارای مجوز گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی بوده و از طریق ناوگان حمل زنجیره سرد که کد بهداشتی دامپزشکی را دار هستند، انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر با اشاره به اینکه آلایش خوراکی دامی صرفا باید با حفظ زنجیره دما‌ی سرد و شرایط نگهداری، حمل و نگهداری شوند، تاکید کرد: هشدار دامپزشکی به رانندگان وسایل نقلیه خصوصاً اتوبوس‌های مسافربری این است که از حمل مواد فاسد شدنی خصوصاً فرآورده‌های خام دامی خودداری کنند، زیرا محموله‌های فاقد گواهی حمل از دامپزشکی مبدا مشمول معدوم سازی و افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.