کاهش ۴۰ کیلومتری محور مسجدسلیمان به اهواز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با اجرای جاده میانبر بیش از ۴۰ کیلومتر از محور مسجدسلیمان به اهواز کاهش می‌یابد.

به گزارش خورنا مسعود بیات منش شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد با اشاره به برگزاری نشست مشترک با نماینده شهرهای لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتگل اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین طرح‌های مسجدسلیمان جاده میانبر و کمربندی این شهرستان است که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار و اجرای این طرح مهم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای جاده میانبر بیش از ۴۰ کیلومتر از محور مسجدسلیمان به اهواز کاهش می‌یابد و یکی از مطالبات مردم محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: یکی دیگر از طرح‌های راهسازی در شهرستان مسجدسلیمان ساخت و احداث جاده کمربندی است که با اختصاص اعتبار اجرای این طرح به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

بیات منش عنوان کرد: در بحث ساخت ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان مقرر شده این طرح در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف و تجهیز کارگاه شود تا عملیات ساخت آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان لالی نیز مهمترین مسائل و چالش‌ها در حوزه راه سازی و مسکن مطرح شد که مقرر شد محوطه سازی و روکش آسفالت مسکن مهر این شهرستان در ماه‌های آینده به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: همچنین در خصوص تعریض و بهسازی محور مسجدسلیمان به لالی نیز مباحثی مطرح و مقرر شد از طریق وزارت متبوع این پروژه پیگیری شود.

بیات منش گفت: در خصوص شهرستان هفتکل و مسائل و مشکلات آن نیز مباحثی مطرح شد که عمده آنها آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن مباحث شهرسازی و بازآفرینی شهری بود که مقرر شد از هفته آینده آماده سازی سایت احداث طرح نهضت ملی مسکن آغاز شود.

وی در ادامه به مسائل شهرستان هفتکل در حوزه راه‌سازی اشاره کرد و گفت: در خصوص تکمیل خروجی هفتکل و تقاطع غیر همسطح میدان کارخانه سیمان نیز زمانبندی مورد نیاز برای اجرا و اتمام پروژه‌ها انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: یکی از موارد مطرح شده در این نشست مصلی نماز جمعه هفتکل بود که مقرر شد برای تکمیل و تجهیز آن مکاتباتی با وزارت متبوع داشته باشیم.

بیات منش در خصوص تکمیل مسکن مهر باقیمانده هفتکل نیز اظهار کرد: مسائل و مشکلات تعاونی‌ها را بررسی کرده و مقرر شد برای ساخت مسجد و مدرسه نیز اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی به پروژه‌های راه و شهرسازی در اندیکا اشاره کرد و افزود: مهمترین برنامه برای توسعه و عمران شهرستان اندیکا گسترش و بهبود راه‌های ارتباطی این شهرستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پایان به تکمیل چهار خطه مسجدسلیمان- اندیکا تاکید کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه مقرر شد مکاتباتی را با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل داشته باشیم و اعتبارات لازم را با کمک نماینده شهرستان پیگیری کنیم.