مزاحمان تلفنی اورژانس جلو دروبین معرفی می‌شوند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: برای جلوگیری از مزاحمت‌های تلفنی، مجوزهای اولیه از دادگاه گرفته شده است تا به زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند.

به گزارش خورنا بابک یکتاپرست با اشاره به اینکه مزاحمت تلفنی معضلی ریشه دار محسوب می‌شود، اظهار داشت: بروز مزاحمت تلفنی از سوی فردی می‌تواند منجر به از دست دادن مریضی شود که منتظر دریافت خدمات اورژانس است که اتفاق دردناکی است.

وی هزینه اعزام تکنسین‌های اورژانس با آمبولانس بر سر بالین بیمار را حدود پنج میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: سالانه ۲۰ میلیون نفر با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند که بر اساس آمار حدود ۱۰ درصد آنها مزاحم تلفنی هستند.​

سخنگوی سازمان اورژانس کشور این آمار را در همه نقاط کشور یکسان ندانست و افزود: در برخی از نقاط خوزستان شاهد آمار بیشتر مزاحمت یعنی ۳۰ درصد و در برخی نقاط کشور مانند مشهد با آمار کمتر یعنی ۵ درصد مزاحم تلفنی از کل تماس‌ها روبرو هستیم.

یکتاپرست طیف مزاحم‌های تلفنی را گسترده عنوان کرد و افزود: برخی در تماس با اورژانس و مقابل پرسش‌های کارشناس برای ارائه خدمت درمانی بهتر، به اپراتور ناسزا می‌دهند که سبب ناراحتی اپراتورهای اورژانس می‌شود.

وی در ادامه فرهنگ‌سازی و صدور احکام دادگاهی برای مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ را راهکار مناسب برای کاهش آمار این افراد دانست و گفت: بستن خط تلفن و زندان‌های تعزیری از احکام دادگاه است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اغماض‌هایی که از سوی دادگاه‌ها برای این افراد اتفاق افتاده است، اظهار داشت: البته این روند تغییر کرده و تیمی از دادستانی کل کشور به اورژانس آمده است و مطابق با یک دستورالعمل، دیگر اغماضی برای صدور رأی در کار نیست.

یکتا پرست اضافه کرد: به عنوان نمونه، قاضی برای یک مزاحم تلفنی در مشهد حکم داد که به مدت چهار سال چند ساعت در روز کار خدماتی مرکز اورژانس مشهد را انجام دهد همچنین بر اساس حکم دادگاه، ۵ خط تلفن همراه مزاحمان تلفنی در تهران بسته شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از مزاحمت‌های تلفنی، مجوزهای اولیه از دادگاه گرفته شده است که به زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان انجام کار فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: در یکی دو سال گذشته رسانه‌ها با انتشار اخبار در این حوزه کمک بسیار بزرگی در آگاهی‌سازی عمومی و نشان دادن اهمیت کار اورژانس برای عموم جامعه انجام داده‌اند که ستودنی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *