شبکه بهداشت و درمان شوش: اعزام کودک بیمار با آمبولانس بدون کولر به اهواز دروغ است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش درباره ویدیو منتشر شده در فضای مجازی با عنوان "اعزام دختربچه بیمار از بیمارستان نظام مافی شوش به اهواز با آمبولانس بدون کولر در اوج گرمای خوزستان" توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خورنا دکتر یحیی میثم امروز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در این خصوص توضیح داد: اعزام این بیمار با آمبولانس مرکز ۱۱۵ شهرستان که از نظر فنی سالم و کولر آن مشکلی نداشت صورت گرفت.

وی با همدردی با خانواده این بیمار افزود: ایشان از حدود یک سال پیش دچار کاهش سطح کلسیم خون به میزان خطرناکی شده بود و بنابر توصیه‌های مکرر متخصصان اطفال و داخلی نیازمند دریافت خدمات تحت نظر فوق تخصص کلیه اطفال بود و در چند نوبت برای اعزام ایشان به مراکز فوق تخصصی هماهنگی به عمل آمد که با ممانعت مادر ایشان اعزام لغو شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: در دو نوبت با توجه به وضعیت خطرناک ایشان، ممانعت مادر از اعزام کودک ضمن تذکر کلیه مخاطراتی که جان کودک را تهدید می‌کند، با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه شد و کلیه تصمیمات والدین بیمار با آگاهی از این مخاطرات بوده است و مستندات پس از موافقت مراجع قانونی، قابل انتشار است‌.

میثم ادامه داد: روز یکشنبه ۱۳خردادماه نیز مجدداً به اطلاع مادر بیمار رسانده شد که کودک وی برای ادامه درمان نیازمند ویزیت فوق تخصص کلیه اطفال است و به همین جهت دیالیز ایشان به شب موکول شد. بعد از پایان دیالیز نوبت شب، متاسفانه کودک دچار ایست قلبی تنفسی گردید و تنها با تلاش‌های مجدانه کادر درمان بیمارستان و بعد از ساعت‌ها تلاش علائم حیاتی کودک بازگشت و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: صبح روز بعد با تلاش کادر درمان یک تخت مراقبت فوق تخصصی اطفال برای او رزرو شد و وی آماده اعزام به اهواز شد و کلیه تدارکات اعزام تا ساعت ۱۱ صبح فراهم شد. در این ساعت متاسفانه والدین و بستگان بیمار رضایت به اعزام ندادند و اصرار به اعزام بیمار با وسیله شخصی کردند. در نهایت در ساعت ۱۴ و در اوج گرمای خوزستان رضایت به اعزام دادند و برای از دست نرفتن تخت فوق تخصصی اعزام در لحظه با آمبولانس مرکز ۱۱۵ شهرستان که از نظر فنی سالم و کولر آن مشکلی نداشت ، انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش تصریح کرد: در هیچ یک از مراحل مراقبت بیمار وی نیاز به سی تی اسکن یا اکوکاردیوگرافی نداشته و کلیه ادعاها در این خصوص کذب است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش حق پیگیری این مورد را برای خود محفوظ می‌داند.

میثم در پایان با تاکید بر پیگیری اخبار از منابع معتبر و مطلع یادآور شد که انتشار جزئیات بیشتر و مستندات متقن پرونده این بیمار به شرط حفظ حریم شخصی بیمار و کسب اجازه از مراجع قانونی ذیصلاح انجام خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *