محکومیت ۲ شرکت پتروشیمی و شهرداری بندر امام به تهدید علیه بهداشت عمومی

رئیس دادگستری بندر امام خمینی گفت: ۲ شرکت پتروشیمی و شهرداری این‌ منطقه به تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی و آلودگی محیط زیست محکوم شدند.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور شامگاه سه شنبه سوم بهمن ماه با اعلام این خبر توضیح داد: با هدف صیانت از بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست، قاضی شعبه۱۰۲ دادگاه کیفری بندر امام خمینی (ره)، متهمان این پرونده را با صدور قرار تعویق در صدور حکم، ملزم به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت کرد.

وی بیان کرد: با گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر علیه پتروشیمی‌های فارابی و شیمی بافت و همچنین شهرداری بندرامام خمینی (ره) این‌ پرونده تخلف تشکیل شد.

رئیس دادگستری بندر امام تصریح کرد: با استناد به مواد ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ، قرار تعویق مراقبتی صادر و متهمان ملزم شدند در مدت ۶ماه از تاریخ صدور قرار، نسبت به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت اقدام کنند در غیر این‌صورت رای محکومیت صادر می‌گردد.

مراد حسین‌پور در پایان یادآور شد: سلامت عمومی مردم و حفظ محیط‌ زیست از اولویت‌های دستگاه قضایی است و دادگستری بندر امام خمینی (ره) نیز نسبت به این موضوع با هیچ دستگاه و نهادی مماشات نخواهد کرد.