مشاور استاندار خوزستان خبر داد:

اشتیاق بالای چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در خوزستان/همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان برگزار می‌شود

مشاور اقتصادی و بازرگانی خارجی و روابط بین الملل استاندار خوزستان از برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در آذر ماه خبر داد و گفت: این همایش با حضور سرمایه‌گذاران ۱۰ کشور خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، هند، ترکیه، ارمنستان و روسیه در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز مهدی عرفانی‌ فر در نشست خبری امروز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ سه هدف کلان خوزستان در دو سال آینده را تبدیل این استان به هاب تجاری منطقه، جذب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و یادآور شد: استان خوزستان به علت داشتن ظرفیت‌های گمرکی، فرودگاهی، مرز زمینی، دریایی و صنایع بالادستی از پتانسیل‌های بالایی برای موضوع تجارت خارجی برخوردار است.

وی در ادامه به نیاز استان خوزستان به یک بانک جامع اطلاعات تولید کنندگان نیز اشاره کرد و افزود: این بانک تا پایان سالجاری به همراه اطلس محصولات تجاری استان تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مشاور اقتصادی و بازرگانی خارجی استاندار خوزستان با بیان اینکه محصولات مختلف استان براساس نیاز مشتری تولید و بسته بندی نمی‌شوند گفت: راه حل این مشکل تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات یا EMC است که طی رایزنی‌های صورت گرفته با اتاقهای بازرگانی قرار است دو تا سه مجموعه EMC برای کمک به بحث صادرات استان ایجاد شود.

عرفانی‌ فر ادامه داد: همچنین تمرکز بر توسعه بازارچه‌های مرزی برای شکوفایی اقتصاد ساکنان این مناطق و راه‌اندازی اتاق بازرگانی خوزستان در استان بصره عراق به منظور کمک به بازاریابی، فروش و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان هم از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری اتاقهای بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر و نیز سازمان توسعه تجارت در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی از اصلاح قانون ته لنجی در استان خوزستان نیز خبر داد و توصیح داد: این قانون با توجه به ضعف‌هایی که داشت باعث شده بود بسیاری از لنج داران استان یا خانه نشین شوند و یا اینکه برای ادامه فعالیت به بوشهر، گناوه و دیلم بروند چراکه بسیاری از کالاهایی که طبق قانون مجاز به وارد کردن آن بودند جایگاهی برای عرضه در خوزستان ندلشتند بنابراین با رایزنی هایی که انجام دادیم این قانون براساس نیاز استان اصلاح شد.

مشاور اقتصادی و بازرگانی خارجی استاندار خوزستان با اشاره به پتانسیل بالای استان در زمینه صنعت توریسم درمانی گفت: وجود برخی مشکلات زیر ساختی در حال حاضر باعث شده که خوزستان بیشتر به محل عبور توریست‌های درمانی از کشورهای همسایه به مشهد تبدیل شود که در این زمینه نیز باید اقدامات اساسی انجام گیرد.

عرفانی‌ فر با بیان اینکه چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در خوزستان اشتیاق بالایی دارند عنوان کرد: در حال حاضر فاینانس هزار میلیارد دلاری چین برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی استان از جمله توافقاتی است که در این زمینه با جینی‌ها صورت گرفته است.

وی در پایان از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان در آذر ماه خبر داد و گفت: این همایش با حضور سرمایه‌گذاران ۱۰ کشور خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، هند، ترکیه، ارمنستان و روسیه در اهواز برگزار می‌شود.