استاندار خوزستان خبر داد:

تخصیص ۳۹۰۰ میلیارد تومان برای ازدواج جوانان خوزستانی

استاندار خوزستان خبر داد: در چهارچوب مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان دیده شده است که میتواند پشتوانه خوبی برای تسهیل در امر ازدواج جوانان و قانون افزایش جمعیت باشد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان عصر امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در نشست شورای راهبردی جمعیت خوزستان گفت: موضوع رشد جمعیت و سیاست های مرتبط با حمایت از ازدواج و فرزندآوری از جمله موضوعات مهمی است که خوشبختانه به قانون نیز تبدیل شده و امیدواریم که ظرف دو ماهی که قانون تعیین کرده آیین نامه های اجرایی آن نیز نوشته و به سمت اجرایی شدن این قانون مهم حرکت کنیم.

وی در ادامه رشد جمعیت را در دنیا یک سیاست راهبردی دانست و یادآور شد: در حال حاضر کشورهای با رشد صفر یا منفی جمعیت با بکارگیری یکسری سیاست‌های تشویقی در زمینه ازدواج و فرزندآوری درصدد هستند که این وضعیت نابسامان جمعیت را در کشورهای خود ساماندهی کنند.

استاندار خوزستان افزود: البته سیاست جمهوری اسلامی نیز افزایش رشد جمعیت و حمایت از ازدواج و فرزندآوری می‌باشد که به همین علت قانون رشد جمعیت مورد حمایت کامل مسئولین سطح بالای نظام قرار گرفته است.

خلیلیان با بیان اینکه خوزستان در زمینه شاخصه‌های حیاتی رشد جمعیت وضعیت به نسبت مطلوبی در سطح کشور دارد اظهار کرد: برای اجرایی کردن هرچه سریعتر قانون رشد جمعیت باید پیش از رسیدن آئین نامه‌های اجرایی آن اقدام به تشکیل کارگروهی در استان بکنیم تا دچار از دست دادن زمان در این امر مهم نشویم.

وی ضمن اشاره اختلالات پیش آمده در بحث صدور کارت ملی هوشمند گفت: این اختلال به وجود آمده در سطح کشوری است و امیدواریم با مکاتباتی که انجام می‌دهیم این مشکل حداقل در استان با سرعت بیشتری انجام شود.

خلیلیان با بیان اینکه در چهارچوب مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری در حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای خوزستان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این اعتبارات برای اجرای طرحهای استان در زمینه‌ مشکلات آب و فاضلاب، راه ها، بهداشت و درمان و اشتغال زایی منظور شده است که اجرای این طرح ها می‌تواند ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

وی در پایان افزود: همچنین در مصوبات این سفر ۳۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان نیز دیده شده است که میتواند پشتوانه خوبی برای تسهیل در ازدواج جوانان و قانون افزایش جمعیت باشد.