رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

انهدام ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان/ بیش از یک هزار اسلحه جنگی و شکاری در استان کشف شد

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: طی سه ماهه نخست با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط همکاران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سردار سید محمد صالحی در نشست خبری امروز شنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: برنامه ریزی برای هرچه بهتر انتخابات امسال از دی ماه سال گذشته انجام شد و خوشبختانه با همکاری بسیج، سپاه، شورای تامین و سایر ارگانهای امنیتی این انتخابات در فضایی امن و آرام و بدون کوچکترین مورد امنیتی برگزار گردید.

وی به شهادت سرگرد باغبان زاده نیز اشاره کرد و گفت: سرگرد باغبان زاده یکی از کارکنان دلسوز، متعهد و انقلابی پلیس راهور شهرستان دزفول بود که حین انتقال صندوق‌های اخذ رای در مناطق سخت گذر استان بر اثر سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه از کشف چهار تُن و ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی دارد.

سردار صالحی با بیان اینکه در این مدت سه ماهه ۲۵ درصد عملیات های انتظامی ـ اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان محقق شده است اظهار کرد: در این عملیاتها ۶۹ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ محل خرید و فروش یا استعمال مواد مخدر نیز با هماهنگی مقام قضائی پلمپ شدند.

وی ضمن اشاره به کشف ۴۶۵ هزار و ۸۱۵ عدد قرص غیرمجاز در سه ماهه نخست سالجاری در استان گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۸ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: در سه ماهه ابتدایی سالجاری بالغ بر یک هزار و ۸۸۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی دارد.

سردار صالحی ادامه داد: همچنین در بحث مبارزه با سرقتها نیز در این مدت ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف، ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی، دستگیر و اعضای آنها به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست سالجاری ۸۵ درصد از جرایم خشن و ۸۹ درصد سرقت های عادی در استان کشف شده است اظهار کرد: در زمینه سلاح و مهمات نیز در این مدت با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط همکاران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۱۷۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری و نزدیک به ۳۶ هزار فشنگ نیز کشف شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی دارد.

سردار صالحی در ادامه از افزایش ۱۰۶ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت در سطح استان خبر داد و یادآور شد: میزان وقوع سرقت‌های خشن (سرقت به عنف و سرقت های مسلحانه) در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش پنج درصدی داشته است.

وی بیان کرد: روزانه در بحث ارتقای احساس امنیت و خصوصا در ساعات اولیه بامداد از ساعت ۶/۱۵ تا ۸ صبح در بیش از ۵۰ نقطه شهر اهواز نیروهای پلیس به صورت استقراری حضور فعال دارند و همچنین شبها نیز از ساعت ۱۲ تا ۵/۵ صبح یگانهای امدادی پلیس در مبادی ورودی شهر مستقر هستند؛ البته این برنامه در سایر شهرستانهای استان نیز در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی خوزستان ضمن اشاره به فعال بودن شبانه‌روزی دفتر نظارت همگانی یا سامانه تلفنی ۱۹۷ گفت: در بحث انتقادات، شکایات، پیشنهادات، درخواست‌ها و همچنین تقدیر و تشکر در سه ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی تماس‌ها با این مرکز بودیم که خوشبختانه به واسطه اقدامات خوبی که صورت گرفته در حوزه انتقاد کاهش یک درصدی، در حوزه شکایات کاهش ۶۶ درصدی، در حوزه پیشنهاد و درخواست از پلیس افزایش هشت درصدی و در زمینه تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز رشد ۳۱ درصدی داشته‌ایم.

سردار صالحی در پایان از کشف یک هزار و ۵۱۲ دستگاه استخراج ارز دیحیتال طی سه ماهه ابتدایی سالجاری در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت نیز ۱۸۱ هزار و ۶۶۶ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده است.