وضعیت کرونا در بندرماهشهر زرد شد/ تعطیلی تالارها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها، استخرها و مراکز بازی از هفته آینده

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بندرماهشهر، رنگ شیوع بیماری در این شهرستان از آبی به زرد تغییر پیدا کرد.

دکتر محمد شنبدی روز چهارشنبه ۲۲ بهمن در گفت و گوی با خبرنگار خبرگزاری خورنادر خصوص وضعیت شیوع کرونا در بندرماهشهر گفت: متاسفانه از ۱۰ روز گذشته شیب ابتلا به کرونا در بندرماهشهر صعودی شد و تعداد بیماران سرپایی و بستری رشد چشم گیری داشت؛ به طوری که در عرض یک هفته ۴۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی و بیمارستان نفت بستری شدند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بندرماهشهر شناسایی شده که ۴ نفر از آن ها در بیمارستان بستری شدند. با تلاش کادر درمان، از هفته ی گذشته تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است. به دلیل افزایش تعداد مبتلایان، بخش کرونای بیمارستان امام موسی کاظم مجددا راه اندازی شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر ادامه داد: تعداد بیماران جوان مبتلا به این ویروس منحوس افزایش پیدا کرده که نشانه خوبی نیست. همچنین تعداد بیماران بدحال نیز رشد داشته و در هفته های آینده احتمال افزایش تلفات وجود دارد. لذا از مردم انتظار داریم در این شرایط با مسوولین همراه شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی روند ابتلا به بیماری را کاهش دهند.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بندرماهشهر، رنگ شیوع بیماری در این شهرستان از آبی به زرد تغییر پیدا کرد. به همین دلیل مجبور به اعمال محدودیت های جدید شدیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر از شهروندان درخواست کرد: در صورت بروز علائم بیماری به مراکز ۱۶ ساعته در بندرماهشهر و بندرامام مراجعه کرده و به بیمارستان ها مراجعه نکنند. مرکز ۱۶ ساعته بندرماهشهر جنب فرمانداری و مرکز ۱۶ ساعته بندرامام جنب بیمارستان راه زینب آماده خدمات رسانی به همشهریان می باشند.

شنبدی مراسم های دورهمی و چادرنشینی را یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری در بندرماهشهر برشمرد و تاکید کرد: تجمع در چادرهای سرپوشیده بسیار خطرناک و مرگبار است و در هفته ی گذشته مواردی از این قبیل تجمعات، سبب آلودگی تعدادی از شهروندان به کرونا شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ضروری دانست و گفت:متاسفانه درصد استفاده از ماسک در چند وقت اخیر در بندرماهشهر کاهش یافته و به زیر ۷۰ درصد رسیده است. این ساده انگاری و عدم استفاده از ماسک، تعداد زیادی از شهروندان را گرفتار این ویروس منحوس کرده است.

شنبدی در خصوص اعمال محدودیت های جدید کرونایی در بندرماهشهر اظهار کرد: از روز شنبه ۲۵ بهمن تمامی تالارها، استخرها، نمایشگاه های دائمی و تخصصی، مراکز بازی، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها تعطیل می باشند و رستوران ها به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: نماز جمعه در شرایط زرد با ۵۰ درصد ظرفیت و نماز جماعت در فضای آزاد با حداکثر ۵۰ نفر و در فضای بسته با حداکثر ۳۰ نفر باید برگزار شود. برگزاری مراسم های ترحیم و عروسی در فضای بسته با حضور بیش از ۳۰ نفر ممنوع می باشد. تردد خودرو ها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع می باشد و خودروهایی که در این ساعات تردد می کنند، توسط پلیس جریمه می شوند.

شنبدی تصریح کرد: شیفت های کاری باید ۱۲ ساعته باشند و تا حد امکان از سرو غذا در محل کار خودداری شود. همچنین اورهال ها غیرضروری نیز ممنوع می باشد.

شنبدی در خصوص برپایی نمایشگاه مبلمان در بندرماهشهر که انتقادات زیادی را به همراه داشته، گفت: این نمایشگاه از سه هفته قبل و زمانی که وضعیت شهرستان آبی بوده، مجوز برگزاری خود را دریافت کرده است. با توجه به تغییر وضعیت شهرستان، ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت این نمایشگاه به مدت ۲ روز یعنی ۲۳ و ۲۴ بهمن فعالیت کند.

وی افزود: این نمایشگاه صبح ۲ ساعت و بعد از ظهر ۳ ساعت، با تعداد مراجعه کننده محدود و التزام به رعایت پروتکل های بهداشتی که از طرف مرکز بهداشت شهرستان به آن ها ارائه می شود اجازه فعالیت دارد. در این مدت، کارشناس بهداشت و درمان بندرماهشهر نیز به صورت دائمی در محل نمایشگاه حضور خواهد داشت