هشدار استاندار خوزستان نسبت به افزایش تعداد بیماران کرونایی در اهواز

استاندار خوزستان عنوان کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باعث شده است که تعداد مبتلایان در شهرستان اهواز افزایش پیدا کند و این هشداری برای مردم این شهرستان است که بیشتر از گذشته این دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند و به نحوی عمل بکنند تا مسئولین بتوانند کنترل بیشتری در خصوص این بیماری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۹۹ در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان گفت: افزایش تعداد مراکز آزمایشگاهی استان و نیز ورود مراکز جامع سلامت به امر نمونه گیری ها از جمله عواملی است که باعث بالارفتن میزان بیماریابی‌ها در رابطه با بیماری کرونا در استان خوزستان شده است.

وی تصریح کرد: هرچه امر بیماریابی در زمینه ویروس کرونا قوی تر بشود این مسئله باعث می‌شود که نه تنها یک بیمار در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده بشود بلکه امکان آلود کردن دیگران از طریق این فرد آلود نیز کمتر شود.

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری هوشمند گفت: مردم باید همانند زمان فاصله گذاری اجتماعی که به صورت اجباری بود رفتارهای اجتماعی خود را در دستورالعمل جدید فاصله گذاری هوشمند نیز اصلاح کنند زیرا در صورت بی‌توجهی به این امر علاوه بر اینکه تعداد بیشتری از شهروندان مبتلا می‌شوند در عین حال هم تعداد تخت‌های بیمارستانی بیشتری نیز اشغال خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: اصناف و‌ کسب و‌ کارهایی که برطبق دستورالعمل جدید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند باید کلیه مباحث بهداشتی را در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کرده و از مشتریان خود نیز بخواهند که در این زمینه مراعات‌های لازم را انجام بدهند تا با شرایط بدی در این خصوص مواجه نشویم.

وی یادآور شد: اگر چه مدیریت بیماری کرونا در استان از ابتدای پیدایش تاکنون موفقیت آمیز بوده و در زمینه تخت‌های بیمارستانی و امکانات پزشکی هیچ کمبودی مشاهد نشد و حتی مازاد هم داشتیم ولی متاسفانه طی دو روز گذشته تعداد بیماران بستری استان از ۲۰۰ نفر بالاتر رفته است و اگر چه این بیماران بدحال نیستند اما برای ما زنگ خطری است که رفتارمان را براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و‌ پروتکل‌ها اصلاح کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باعث شده است که تعداد مبتلایان در شهرستان اهواز افزایش پیدا کند و این هشداری برای مردم این شهرستان است که بیشتر از گذشته این دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند و به نحوی عمل بکنند تا مسئولین بتوانند کنترل بیشتری در خصوص این بیماری داشته باشند.

شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: بی‌شک اگر همه ما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت بکنیم به مدد الهی می‌توانیم کرونا را به زودی شکست بدهیم.