باز طراحی CONTROL VALVE های آب خروجی واحد بازیافت پتروشیمی فجر

خورنا|باقر گل فربا هدف افزایش کارایی و بهینه نمودن محصول، شیرهای کنترل خروجی نهایی واحد بازیافت آب دور ریز اسمز معکوس (R.O. Reject) باز طراحی شدند.

بنابه گزاش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فجر: به علت طراحی اولیه دو شیر کنترل که وظیفه تنظیم کیفیت آب تولید شده نهایی را بر عهده دارند،از زمان نصب و راه اندازی دچار لرزش و صدای شدید شدند.

بمنظور ریشه یابی،رفع مشکل و با توجه به خاص بودن جنس بدنه و متعلقات داخلی- که از مواد مقاوم در برابر خوردگی می باشند و تهیه و تامین قطعات آن هزینه زیادی به همراه دارد- با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان داخلی پتروشیمی فجر، عملکرد شیرهای کنترل مورد مطالعه قرار گرفت.

 این گزارش می افزاید پس از به روز نمودن نقشه های طراحی و انجام آزمایش،هم اکنون شیرهای کنترل در مرحله بازسازی و نوسازی می باشند و عملیات باز طراحی از نظر اقتصادی صرفه جویی بهمراه داشته است.

پیش از این شرکت پتروشیمی فجر بمنظور کاهش مصرف ،استفاده بهینه و بالابردن راندمان سیستم تولید آب اسمز معکوس(RO)  با انجام مطالعات و پژوهش های علمی ،برای استفاده مجدد از آب دور ریز که طبق طراحی باید از سیستم حذف شود؛پروژه ای اقتصادی-محیط زیستی تعریف و اجرا کرد و یک سوم این آب دور ریز را به مجموعه تصفیه آب بازگرداند.