حال بند آب خروار خوب است؛ خطری بهبهان را تهدید نمی کند

خورنا | پدرام کسائی: مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون شایعات مطرح شده در فضای مجازی درخصوص احتمال شکست بند آب خروار را بی اساس خوانده و گفت بند آب خروار که در سال ۸۲ توسط اداره کل    منابع طبیعی استان احداث شده در حیطه کار سازمان آب و برق خوزستان و شرکت بهربرداری مارون نیست. اما حسب خواسته فرماندار محترم شهرستان این سد مورد بازدید و بررسی کارشناسی متخصصین سدسازی سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت، و به حمدالله نتیجه این بررسی ها دلالت بر سلامت سد و صحت عملکرد آن دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.


محمد امین ایزدجو با اشاره به اینکه باران رحمت و نعمت الهی است افزود: از شب گذشته تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیون متر مکعب آب بر حجم مخزن سد مارون اضافه شده، و هم اکنون حجم آب پشت سد ۳۵۳ میلیون مترمکعب است.

 

وی پیک سیلاب لحظه ای شب گذشته در سد مارون را ۱۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه عنوان کرد و افزود: هم اکنون ورودی سد مارون حدود ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۳ متر است.

ایزدجو افزود: بارشهای اخیر باعث خوشحالی و امیدواری مردم خوب منطقه گردید، اما نباید تصور کنیم که مشکلات ریشه دار خشکسالی یازده ساله با دو سه باران خوب بصورت کامل مرتفع می گردند.

 

وی از کشاورزان زحمتکش حوضه مارون خواست، همچنان پایبندی خود را به دستورالعمل ها و دستورات جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان حفظ نمایند.

ایزدجو در پایان ابراز امیدواری کرد ادامه نزولات جوی و رحمت الهی در ماه های آتی موجب کاهش اثرات خشکسالی و محدودیت های اعمال شده برای کشاورزان زحمتکش شود.