احتمال وقوع تندباد و آبگرفتگی معابر در استان خوزستان

خورنا- مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به ورود یک سامانه باران‌زا تا اواخر هفته جاری به استان در اطلاعیه‌ای به مدیران دستگاه‌های مربوطه و فرمانداران شهرستان‌ها اظهار داشت: با توجه به ورود یک سامانه باران‌زا به استان خوزستان از اوایل وقت شنبه ۱۲ آبان ۹۷ تا اواخر هفته و ابتدای افزایش ابر، سپس بارش‌های پراکنده و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ آبان ۹۷) و تقویت سامانه ناپایدار مذکور از روز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ تا اواخر هفته و وقوع بارندگی‌های فراگیر، رعد و برق بعضا ریزش تگرگ و احتمال ریزش برف در ارتفاعات و وزش تندباد لحظه‌ای در استان و بیشترین شدت بارش‌ها در اوایل روز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ تا اواسط روز چهارشنبه ۱۶ آبان ۹۷ پیشبینی شده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: با توجه به حجم بارندگیها در این ایام احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و طغیان مسیرها به ویژه در مناطق شمالی، غربی، جنوب غرب و بعضا مرکزی استان بسیار بالا است.

در ادامه این اطلاعیه نسبت به مواج بودن دریا خلیج فارس هشدار داده و ذکر شده است: مواج بودن شمال خلیج فارس از ۱۲ آبان ۹۷ تا اواخر این هفته پیش بینی شده است. خواهشمند است دستور فرمایید ضمن آماده باش کامل واحدهای تابعه سطح استان، نسبت به اطلاع رسانی لازم و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول انجام گیرد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کریم احتمال بارش تا ۱۵۰ میلیمتر هم وجود دارد https://www.accuweather.com/en/weather-news/middle-east-to-face-stormy-conditions-travel-delays-into-next-week/70006522